Sv: Danmark i oktober
Høstferie i Danmark var fint!
Båten over til København forrige lørdag. Søndag var vi innom Egeskov slott, 22 år siden jeg var der sist. Nydelig dag der før vi dro videre til Legoland på ettermiddagen. Så hadde vi to dager i Legoland.
Deretter dro vi til Gamle Rye noe utenfor Århus. Lå to netter på Lyng Dal hotell. Lite hotell på en fin plass, med nydelig og vakker frokost. Vi "besteg" Himmelbjerget, besøkte Gamle By i Århus og en liten tur innom Moesgård Museum. På museet skulle vi gjerne vært lenger, men det begynte å bli en lang dag for snuppa.
Derfra var vi innom Givskud Zoo, der vi både kjørte egen bil på safari (og selvsagt så løvene) og fikk se dinosaurer...
Siste natt var vi i Kerteminde nordøst for Odense. Der skulle vi gjerne vært en dag til og utforsket litt mer, men vi hadde jo en båt å nå hjem neste dag.
Noen regndråper i Legoland, men ellers helt ok og også noe veldig fint vær.
Litt kø på noen attraksjoner rett etter Legoland åpnet, men ellers lite trengsel.
Stort sett god mat, så vi har ikke vært særlig sultne.
Skulle gjerne syklet litt, men jeg undersøkte ikke godt nok på forhånd, så der vi tenkte på å leie sykler hadde de ikke sykkelvogn, og da ble det vanskelig når snuppa ikke sykler selv. Og hadde det vært tidligere på høsten hadde vi kanskje leid kano og padlet på sjøene/elva nær Himmelbjerget.
Jeg har hatt et snitt på ca 10000 skritt om dagen, så snuppa har blitt litt sliten av å gå så mye, så litt hvile på ryggen min og skuldrene til pappa har det blitt.
Men alt i alt:
Danmark om høsten anbefales!