Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-22, 23:49   #161
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takknemlighetskalender - i dag er jeg takknemlig for

Jeg unnet meg to dager på hytta helt alene med hunden. Det var fint.

Gammel 13-11-22, 01:23   #162
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke gjort det enda, men unner meg selv en helg i London om en uke.

Gammel 13-11-22, 10:14   #163
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dag 13: Et øyeblikk fra dagen

Gammel 13-11-22, 10:15   #164
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(her jukser jeg og tar gårsdagen. Det har ikke skjedd så mye til nå i dag ) Jeg hadde en kjempefin samtale med søsteren min på telefonen.

Gammel 13-11-22, 10:33   #165
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Dag 13: Å ligge i sengen med pusekatten inntil meg og lese en god bok.

Gammel 13-11-22, 14:23   #166
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dag 1. En person som betyr mye for meg
Jeg gjør det enkelt og sier mannen min. Godt over tretti år sammen, og fremdeles den jeg aller helst deler både hverdag og fest med. En av de klokeste og mest generøse jeg kjenner, og som unner meg bare godt.

Dag 2. Et minne fra barndommen
Jeg er på gamle trakter denne uka, så barndommen føles nær. I dag så jeg en katt gå forbi utenfor vinduet, og da husker jeg den dype, enorme gleden da jeg ble fortalt at vi skulle få oss katt når vi flyttet inn i dette huset. Jeg var elleve da jeg fikk velge en av kattungene til naboen, og jeg hadde et veldig sterkt bånd med denne katten til hun døde ti år etter. Savner henne enda.

Dag 3. En utfordring jeg har klart
I den forrige jobben min jobbet jeg i et stort, statlig byråkrati, og selv om jeg etter hvert fant ut at jeg ikke ville bli der, er jeg glad for at jeg tok utfordringen og ansvaret knyttet til den jobben, med å håndtere både eksterne og interne leveranser, opplæring av brukere og økonomistyring og strategiarbeid. Jeg lærte mye av det og oppdaget at jeg kunne masse jeg aldri ville trodd.

Dag 4. En opplevelse jeg er glad for at jeg fikk erfare
En enkeltopplevelse, liksom? Det er jo mange å velge fra. I dag har jeg tenkt på en liten roadtrip i USA mannen og jeg tok for tretten år siden, da vi blant annet så Grand Canyon og Death Valley, begge fantastiske.

Dag 5. En egenskap jeg har
Jeg er takknemlig for at jeg er flink til å forklare og formidle, og at jeg ikke er redd for å ta ordet eller snakke i vei om det jeg er opptatt av.

Dag 6. En relasjon jeg ikke klarer meg uten
Relasjonen til moren min er jeg veldig takknemlig for. Vi har aldri kranglet eller vært sure på hverandre, vi kan snakke om så å si alt, og hun er så klok og fin og blid og hyggelig å være sammen med.

Dag 7: Noe med jobben eller skolen min
Det er mye jeg er takknemlig for med jobben min! Særlig folkene jeg jobber med. Luftslottet har blitt en nær venninne også privat, men så å si alle de andre føles også som venner og ikke bare som «gode kolleger». Det er et privilegium å være en del av en sånn gjeng som er så fine og støttende, både faglig og personlig.

Dag 8. En egenskap jeg har fått nytte av i dag
Evnen til å finne ut hva problemet egentlig er, når en person klager, og evnen til å forklare løsningen på en måte personen skjønner.

Dag 9: En ny erfaring jeg fikk i dag
Jeg vet ikke om «ny», egentlig; det er ikke hver dag det skjer noe nytt. Men moren min fortalte meg om familiehistorie som jeg ikke visste om, og det var fint.

Dag 10: Noe med hjemmet mitt
At det føles som vårt, selv om det er litt trangt og slitent og oftest rotete. Det er våre bøker og våre bilder og våre ting som gjør det rotete, og jeg slapper godt av der.

Dag 11: En matrett jeg elsker
Sushi! Jeg spiste en veldig god sushimiddag tidligere i uken sammen med datteren min på en hyggelig restaurant i Trondheim, og det var stas.

Dag 12: Noe jeg har unnet meg selv
Jeg synes egentlig jeg er ganske flink til å unne meg selv ting. I forrige uke unnet jeg meg en litt dyr og veldig fin koffert som jeg er superfornøyd med.

En ekstra lang frokost sammen med mamma, med pent servise på spisestuebordet (siden det er søndag), med varme rundstykker og godt over en time med skravling.

Gammel 13-11-22, 14:55   #167
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Et øyeblikk fra dagen. Min snart toåring gjør meg takknemlig hele tiden. Hun sov til 8, forstår så mye, har så mye humor og har alle følelsene utenpå.

Gammel 13-11-22, 15:41   #168
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Facetimetid med yngste som er på backpacing på Bali.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-22, 19:37   #169
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Dag 13: Preparering av tagliata (med egendyrket mizuna), og forventningen om smaken. (Syk, men ikke uten smaksløker.)

Gammel 13-11-22, 19:54   #170
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten spilte en skikkelig god håndballkamp. (De tapte, men det gjør de nesten alltid. Men denne gangen ikke så mye. )

Gammel 13-11-22, 19:59   #171
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyeblikk fra dagen: Kaffe og matpakke med min kjære i helt stille fjellheim.

Gammel 13-11-22, 21:08   #172
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det har vært en veldig fin dag. Jeg velger meg øyeblikket da ungene mine kom hjem etter å ha vært på kjempegøy og slitsom opplevelse med en venn av oss hele dagen, og begge krabbet opp i armkroken til mamma. Fint at de ikke er blitt for store til det.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-22, 21:11   #173
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13: Da jeg oppdaget at Fortids-Toffen faktisk hadde skrevet mesteparten av koden til dagens jobboperasjon fra før. Flink Fortids-Toff!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-22, 22:48   #174
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det har ikke vært en begivenhetsrik søndag, så jeg vet ærlig talt ikke. Jeg får si som Sia: "You made it through another day, you did it let's celebrate."

Sist redigert av frukt : 13-11-22 kl 22:54.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 11:17   #175
him
Leser

him sin avatar

Standard

Dag 14: Kroppen min

Gammel 14-11-22, 11:20   #176
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så glad for at den fungerer så bra, selv om jeg ikke kan gå så mye jeg vil på grunn av HD. Men det er bare småtteri. Og jeg har (foreløpig) ikke arvet leddgikt fra bestefar sånn som søsteren min.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 11:20   #177
him
Leser

him sin avatar

Standard

Jeg er takknemlig for at jeg har så lettstelt hår. Da jeg var yngre var jeg veldig misfornøyd fordi jeg har krøller i bare deler av håret (det ser veldig rart ut med enkelte frisyrer, tro du meg). Men nå har jeg en fantastisk, enkel, lettstelt og billig frisyre. Får alltid veldig mye skryt når jeg (en sjelden gang ) er hos frisøren - ingenting grått, så sunt og velstelt og jeg må ta godt vare på det (jeg gjør ingenting, vasker det med en billig shampo og balsam uten parfyme. Det er det. Nesten så jeg bir flau over at frisørene tror det er min fortjenste. Det er bare gener, men bra gener. )

Gammel 14-11-22, 11:27   #178
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er takknemlig for at kroppen min virker ganske bra og at vi ikke er uvenner ellers heller.

Også er jeg takknemlig for at den er sterk, for det er gøy.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 11:46   #179
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jeg med årene har blitt så mye bedre venn med den. At jeg ikke lenger bryr meg nevneverdig om at den ikke er noe skjønnhetsideal, men faktisk fungerer ganske greit til mitt bruk.

Gammel 14-11-22, 12:03   #180
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

14. Kroppen min.

Generelt alt, egentlig. Jeg er veldig glad i den. Den er skikkelig fin, syns jeg, og den virker helt superbra. Den gir meg ingen vondter, og er relativt standhaftig mot infeksjoner.

Jeg skulle ønske jeg hadde vært snillere med den, både med ernæring, trening og søvn, i yngre år, men nå som jeg er det, så virker det som om den har tilgitt meg, og det syns jeg er raust av den.

(Finnes det dager der jeg ikke syns den er superfin? Joda, men det virker ikke som om den tar seg nær av de dagene jeg står og klyper mageflesk mens jeg sukker. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.