Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-22, 07:29   #361
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi testa en ny oppskrift i dag som både ble god og var superlett å lage: svinekjøtt med grønnkålmiks og nudler

https://oda.com/no/recipes/3618-oda-...-og-risnudler/

Denne tror jeg at jeg tar med meg inn i neste neste ukes meny (lagde neste ukesmeny igår, så da er jeg på uka etter, topp å ha noe liggende "klart").

Denne uka har vi hatt hjemmelagd soppsuppe, kokt torsk, pasta carbonara. I dag er det laksetaco.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 08:20   #362
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.437
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

I går dykket jeg i fryseren og fant en glemt Nordfjordmør. Det ble til ungene sammen med potetstapp og grønnsaker. Mannen fikk en enslig liten frossenpizza som også dukket opp nedi der. Selv dro jeg på handling og tok ett tørt, kjipt svineribbestykke fra varmdisken på meny med hjem etterpå; svoren var seig også. Skikkelig skuffa, synes faktisk det var langt under det man kan forvente til prisen.

Men i dag blir det god, felles middag: Fersk tagliatelle meg bacon, løk og sjampinjong i fløtesaus. Vi krangler litt om grønnsakene der da; noen vil ha brokkoli ved siden av og andre heller erter oppi osv. Mulig jeg sier det holder med løk og sjampinjong i dag.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 08:30   #363
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Jeg skal ut å spise med venninne, de andre får risengrynsgrøt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 09:20   #364
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Fish'n chips med ertepuré.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 11:26   #365
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Ungene får Toro, jeg og mannen skal spise salat med kylling.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 12:10   #366
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Er på jobb i Buenos Aires denne uken, og i går tror jeg at jeg spiste den beste biffen ever. Den var så mør at den kunne skjæres med skje......I dag blir det definitivt noe lett.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 12:16   #367
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Det er vel obligatorisk å spise biff i Argentina ja. Høres herlig ut!

Her blir det oppvarming av boks med middagsrester på jobb, siden jeg skal se en forestilling som begynner kl 17, og ikke gidder å dra hjem i mellomtiden. Mulig vi lager noe middag når vi kommer hjem etter forestillingen da, men da er det usikkert hva det blir.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 24-11-22, 13:04   #368
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Jeg har en pose med medisterkaker i kjøleskapet. De ble til overs etter en annen middag, og jeg lurer litt på om det er mulig å trylle ferdige kjøpe-medisterkaker om til en god middagsrett?

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 15:38   #369
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Lager kjøttkaker as we speak, og det er flere år siden sist. Så da måtte jeg inn i tråden og nevne det. #selvskryt

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 17:41   #370
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Lager kjøttkaker as we speak, og det er flere år siden sist. Så da måtte jeg inn i tråden og nevne det. #selvskryt

Flinka. Tommel opp!

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-11-22, 17:44   #371
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har lyst på panert og stekt fisk, fortrinnsvis hvit fisk. Det kan jeg få hvis jeg orker spasere til fiskebutikken i det snøværet som er her nå. I så fall tar jeg tilbehøret derfra også, antakelig marinerte poteter, søtpoteter og rotfruktblanding. Paneringen jeg trenger har jeg laget selv, så den er klar.

Joda, jeg spaserte til fiskebutikken i går og lagde middagen i dag, uten søtpoteter, med sprø bacon. Det ble skikkelig nam.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 20:02   #372
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Igår: Hjemmelaget pizza.
Idag: Pinnekjøtt med kålrotstappe og mandelpoteter.
Imorgen: Pinnekjøtt rester + julepølse/medisterkaker, poteter og grønnsaker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 20:12   #373
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Fredag taco, lørdag reker med diverse. I dag Bouillabaise.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 20:21   #374
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Butter chicken. Ikke ofte begge ungene skryter av maten både før, under og etter måltidet, men det gjør de når vi har denne.

https://gladkokken.no/oppskrifter/mi...butter-chicken

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 20:26   #375
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

I går nachos, i dag kyllingsalat.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 20:55   #376
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

I går hadde vi middagsgjester, og jeg lagde fiskesupper med blåskjell, reker og torsk som jeg synes ble veldig god. Hadde hvitløksbrød ved siden av. Og ganske mye vin.

I dag ble det foodora-dumplings.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 21:25   #377
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Samosa med kjøttdeig, kjøpt på gårsdsgens marked. Jeg kjørte dem på varmluften og hadde litt coleslaw og litt chiliaioli til. Veldig godt og enkelt nå når Helten er bortreist.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 22:10   #378
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

I dag ble det rett og slett løvbiff med pommes frites og salat (og litt nudler siden en unge eller to ikke er så glad i pommes frites)

Sånn ca det vi rakk mellom lys våken - gudstjenesten og julegrantenninga.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 22:15   #379
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Jeg lagde Linda Stuhaugs pølselapskaus i dag. Både god og enkel! Verken lillebror eller lillesøster likte den da. Et lite minus - men ingen overraskelse. Bortsett fra det var den en suksess, og det gode er at nå får både storebror og jeg rester til lunsj i morgen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 27-11-22, 22:58   #380
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd # 12

Jeg lagde Daktoritang, koreansk kyllinggryte. Den ble veldig god.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no