|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultur?Det er ikke vanskelig å forstå at både studenter og ansatte i høyere utdanning har Borten Moe fullstendig på tvers i halsen. Både det han gjør, det han sier og måten han sier det på er kunnskapsløst, respektløst, arrogant og kunnskapsfiendtlig. Jeg blir rasende bare jeg tenker på ham og skrur av radioen når han kommer på. Og jeg er ikke i feltet, en gang.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultJeg synes det er en uting å nekte dialog. Han er en gjøk, men han er ikke en totalitær despot. Det er ikke en personlig relasjon hvor man har lov til å verne seg fra giftige mennesker, det er politikk og en formell relasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultKommentaren til Skjalg kan jo få hvem som helst til å holde med studentene bare i trass, spør du meg. Som vanlig med de idiotiske kommentarene hans.
Sist redigert av Tallulah : 30-11-22 kl 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultJeg er entusiastisk for og synes det er fantastisk om vi får studenter som gjør litt opprør, protesterer og sier ifra igjen. Heia dem!
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultStudentene har ikke noe å si uansett (de har ingen reell innflytelse er min påstand). Grei aksjonsform som gir litt synlighet. Hvis rektor hadde oppført seg slik hadde det vært noe annet tenker jeg
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskult
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultJeg synes det er temmelig meningsløst å kalle det «kanselleringskultur» når det er snakk om at en person får motbør og kritikk fra folk som på ingen måte har makt til å hindre vedkommende i å ytre seg, få oppmerksomhet, bli hørt eller generelt gjøre jobben sin. «Kansellering» er i det hele tatt et ord jeg misliker, fordi det så å si alltid brukes for å tabloidisere debatten eller avspore den fullstendig.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultDet er vel gjerne også det argumentet som brukes mot konseptet «cancel culture», Skilp? Dog i villere proporsjoner i Statene enn her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultJeg har sans for at de protesterer på sin måte. De kan ikke hindre ham i å komme til andre enn dem, ikke fra resten av universitetet. De møtte ham på dagsnytt 18, så de møter ham fortsatt. Ministeren snakker ikke spesielt støttende og pent hverken til eller om studentene, skjønner godt de reagerer.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultOg det ER ikke kansellering å ikke ville møte noen som ikke respekterer deg. Det brukes ofte mot minoriterer som ikke (lenger) er interessert i å møte en part som trakkasserer dem på en offentlig scene.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultNei, enig i at dette ikke er kansellering. Men sett utenifra når man bare leser overskrifter og korte nyhetsopplesninger på radioen om dette (som er alt jeg har fått med meg, jeg nekter å lese hverken Abid eller Skjalg - they're cancelled!), så ser det litt korny ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultJeg er enig med de som heier på studentene, og syns dette er helt stuereint og akseptabelt.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultMan kan heie på studentene selv om man synes de bruker pussig metode? Det er ikke en skyttergravskrig, dette. Ennå, hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskult
Selvfølgelig. Har noen sagt noe annet?
![]() |
![]() |
#15 |
Leser
|
Bare et apropo - studentene er generelt sett flinke til denne type demonstrasjoner (sette agendaen uten reell makt).
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Borten Moe "persona non grata" - forståelig grensesetting eller kanselleringskultJeg forstår intensjonen, men liker ikke måten de gjør det på. Det gir Borten Moe en anledning til å slå tilbake, som han ikke burde fått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
Amen. Til hele innlegget.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Jeg skjønte ikke helt hva du mente her, tror jeg.
![]() |
|
|