Sv: Gruffetråden #12
Jeg lurer på - klesstørrelser - har de blitt "smalere" sånn generelt, eller er jeg bare mer oppmerksom på det?
Jeg syns det er så RART at det er så liten forskjell fra XS til XL, og tenker at det MÅ da bety at veldig mange faller utenfor skalaen på den ene eller andre enden? Jeg ser at min helt normale datter, som er gjennomsnittlig høy, litt bred over skuldrene og ellers helt normalt slank (omtrent som en hvilken som helt jevnaldrende, føler jeg), er for lita til XS i mange butikker? Altså, sånn at det henger og slenger på henne. Og har inntrykk av at du ikke skal være voldsomt stor før XL er for smått? Jeg er tydeligvis akkurat "passe", og kan velge og vrake i nesten identisk like store klær i forskjellige størrelser, men det virker jo ikke veldig smart? Hvis de først skal lage en one size fits most-modell, så hadde det jo vært mye billigere å faktisk bare produsere EN størrelse, sånn som den ene kjeden, hva den nå heter, gjør? Nå får de ulempene ved å ha mange størrelser (kostnader, lagerhold, svinn), uten å gi kundene fordelen av en stor variasjon i størrelser. Veldig rart.