|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#961 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #12
ohh, det var antikvarisk ja, der eldstemann har gått får han timen på en utskrift når han går, men det kommer sms til meg en uke før, og dagen før i tillegg.
#962 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråden #12Dagens, eller gårsdagens, tanngruff herfra:
#963 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Å være syk gjør ikke underverker for vond skulder/arm, altså.
#964 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden #12Fraværsreglementet i vgs og lite samarbeidsvillig legekontor.
#965 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråden #12Den forrige øyelegen min hadde telefontid et kvarter hver dag, det var det. Det skal jo ingenting til for å gå glipp av det vinduet der. Ingen mulighet for timebestilling på nett eller noe annet heller. Så ja, det er absolutt mulig å være håpløst gammeldags selv i våre dager og jeg tenker dette er noe de kan tillate seg fordi de vet det er mangel på bl.a. øyeleger og tannleger slik at det ikke er noen som helst konkurranse om pasientene.
#966 |
Tittel og tittel....
|
Her ble jeg overrasket hvor enkelt det var, jeg ringte legekontoret, sa at eldstemann var syk, de sendte han en tekstmelding der de bekreftet at han hadde vært i kontakt med dem pga sykdom, og la meldingen inn på visma, og vips godkjent fravær.
#967 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #12Hvem tror en stekovn kan bli ren med fuktig klut og litt såpevann |
![]() |
![]() |
#968 |
Klare sjøl
Vel, her skriver de ikke erklæring før eleven har fått varsel... som må tas med på legetime for å få erklæring.
#969 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg kan godt forstå at systemet føles ganske uholdbart for fastlegene, men denne måten å møte dere på er jo utrolig firkanta.
![]() |
#970 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, jeg tror også det er viktig at det er strengt. Men forskjellen fra arbeidslivet er jo at fraværet er fordelt på fag, ikke tilstedeværelse totalt sett. Og på skolen til min datter har de av og til "fagdager" hvor de har samme fag i en stor del av dagen, noe som jo ellers er bra for muligheten til litt kontinuitet og prosjektarbeid. Men hvis det da er et fag de har få timer i, og man er uheldig å være syk denne dagen, så skal det ingenting til før faværsgrensa er nådd.
#971 |
Tittel og tittel....
|
Fagdager har de her også, og hadde det på tirsdag. Storebror ble syk og gikk hjem kl 10, og sier at han i det faget nå har 7% fravær. Han var borte på onsdag også og da anbefalte lærer en tlf til legekontoret for erklæring for han visste jo ikke om det kunne dukke opp noe udokumentert fravær framover.
#972 |
Smugleser
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Tannlegen skal ha for å ringe tilbake, da. Fikk time mandag (men da er jeg på reise), så krysser fingrene for at dette ordner seg raskt like vel.
#973 |
|
Og det gjør det jo til en viss grad, problemet er bare at noen fag er så små. Men helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan det skal kunne gjøres annerledes. Om jeg har et fag med to timer undervisning i uka, og min elev er borte så mye at jeg ikke har vurderingsgrunnlag, hjelper det faktisk ikke at eleven har vært tilstede under 10% totalt ved å være tilstede de andre fagene. I voksenopplæring finnes ikke fraværsgrense, og det er helt ærlig ganske krise. Jeg synes også det virker som om foreldre (som er negative til fraværsgrensa) rett og slett ikke forstår hvor mye det påvirker, ikke bare egen ungdom, men også hele læringsmiljøet, at noen er borte. Og det er dumt.
![]() |
#974 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Skjønner det du skriver om vurderignsgrunnlag, men du får jo ikke noe bedre vurderingsgrunnlag selv om eleven har legeerklæring. Da jeg gikk på videregående i nittenpilogbue :knirk: hadde det ingen betydning for fraværsgrensa om det var dokumentert eller ikke, den var på 15% uansett. Men hadde man legeerklæring så hadde man krav på ekstraundervisning for å ta igjen det tapte. Slik tror jeg ikke det er lenger, så tapt undervisning er tapt undervisning.
#975 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Det var jo vurderingsgrunnlag som felte mange da alt fravær ble koronafravær. Det var mange som ikke taklet den «friheten».
#976 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
#977 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråden #12Vel,:herfra regjeringens sider sier de jo selv det er byråkratisk og tungvint. Nederste avsnitt.
#980 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette kjenner jeg mye på, selv om jeg vet at det bare er tull. På onsdag innså jeg at jeg hadde feber, og i forrige uke vet jeg med sikkerhet at jeg hadde nærkontakt med en som testet positivt på koronatest samme kveld. Det var INGENTING som tilsa at jeg da skulle dra på jobben. Særlig ikke med tanke på at jeg faktisk sov to dager i strekk og helt tydelig var syk. Men drit dårlig samvittighet hadde jeg allikevel.
![]() |
|
|