Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-22, 23:00   #441
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Når man har en bok på så mange sider burde det være unødvendig å dikte opp ting som ikke skjedde i boka.

(Jeg er virkelig sur!)

Gammel 11-12-22, 23:05   #442
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er grunnen til at jeg vanligvis ikke ser filmer jeg har lest bøkene til.
Jeg er fortsatt irritert over Sofies verden.

Gammel 11-12-22, 23:20   #443
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Når man lager en bok basert på en sann historie, bør det i alle fall være noe i den som stemmer med den opprinnelige historien.

Ja, det er sant (selv om jeg flere ganger i løpet av boka tenkte med meg selv "ja særlig" altså, ingen kan sjekke om det der hos indianerne faktisk skjedde ). Nei, den historien er saftig nok som den er, det er absolutt ikke nødvendig å legge til noe.

Gammel 12-12-22, 08:46   #444
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det er sant (selv om jeg flere ganger i løpet av boka tenkte med meg selv "ja særlig" altså, ingen kan sjekke om det der hos indianerne faktisk skjedde ). Nei, den historien er saftig nok som den er, det er absolutt ikke nødvendig å legge til noe.

Det kan du si. Han er fryktelig helt og godt likt også da. Så mulig han smører litt tykt på til tider. I alle fall mht det ingen kan motsi ham om. Og boka er jo også en studie i hvordan man ikke lengre omtaler mennesker mht hudfarge og etnisitet da. Første gang jeg leste boka tenkte jeg ikke over det i det hele tatt, men nå over 35 år senere, så blir jeg veldig bevisst språkbruken. Verden går jo framover.

Gammel 14-12-22, 20:09   #445
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe så inni helvete kjedelig som å steke pannekaker, at det går an. Man må jo bare stå der å gjøre akkurat det.

(Og før noen iler til å synes det er teit å såpekasse over, jada, jeg gjør det frivillig, og det er for å glede noen som liker det veldig godt).

Gammel 14-12-22, 20:23   #446
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er som deg Nextlife, hater å steke pannekaker. For noen år siden kjøpte vi pannekake stekepanne og den gjør at det er gakket bedre. Eller rettere sagt, jrg kjøpte i gave til mannen. Det er oftest han som steker her ref det over

Gammel 14-12-22, 20:34   #447
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er som deg Nextlife, hater å steke pannekaker. For noen år siden kjøpte vi pannekake stekepanne og den gjør at det er gakket bedre. Eller rettere sagt, jrg kjøpte i gave til mannen. Det er oftest han som steker her ref det over

Ja, det er akkurat det samme med pannekaker, gørrarbeid nr. 1.

Gammel 15-12-22, 17:57   #448
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns de ferdige pannekakene man kan kjøpe på butikken er gode nok jeg da! :enkel: Me blåbær, bacon, og gjerne kokt potet.

Gammel 15-12-22, 21:40   #449
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Er bare det at til 5 stk blir det mange +dyrt å kjøpe.

Gammel 15-12-22, 22:07   #450
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er trolig en av de få som synes det er helt greit. Har lydbok eller podcast på ørene og står i min egen verden. Skal det gå fortere bruker jeg to stekepanner samtidig.

Gammel 16-12-22, 08:25   #451
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Er bare det at til 5 stk blir det mange +dyrt å kjøpe.

Godt poeng.

Gammel 16-12-22, 08:32   #452
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er trolig en av de få som synes det er helt greit. Har lydbok eller podcast på ørene og står i min egen verden. Skal det gå fortere bruker jeg to stekepanner samtidig.

Jeg har heller ingen problemer med å steke pannekaker. Foretrekker det over ganske mange andre matlagingsaktiviteter på kjøkkenet. Hos oss er det dessuten ofte slik at vi er sammen på kjøkkenet og pannekakene spises straks de er ferdige i panna.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 11:16   #453
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi steker på takke, det hjelper. Og å få unga til å gjøre det, for jeg syns det er helt sykt kjedelig.

Gammel 16-12-22, 11:57   #454
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hjelper om man bruker 2 panner til å steke i samtidig, men jeg slipper ofte pga av at eksperten gjør det aka-meisje mannen.

Gammel 16-12-22, 12:28   #455
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nå frister dere meg på pannekaker. Det er år og dag siden sist det ble laget i heimen. Kan man lage det på kokosmelk?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:29   #456
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Tror kanskje jeg heller ville brukt havremelk... ?

Jeg vurderer også pannekaker i dag, kun på grunn av denne tråden.

Gammel 16-12-22, 12:29   #457
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nå frister dere meg på pannekaker. Det er år og dag siden sist det ble laget i heimen. Kan man lage det på kokosmelk?

Ja, men kokosmelk er søtere enn kumelk, så da burde du i hvert fall ikke ha sukker i. Mandelmelk er det beste om man ikke kan bruke kumelk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:33   #458
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns kokosmelk er det beste til pannekaker utover kumelk. Det er det såpass med fett i at det blir litt saftige pannekaker. :bidrar:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:34   #459
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Kan det egentlig være nødvendig å få alle sykdommene som går? Hæ?!

Jeg tar en reprise på denne. Gaaaaaah!

To hele uker, og ny hostedag. Er heldigvis frisk nok til å jobbe hjemmefra, men er L E I.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:34   #460
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan ikke ha mandel- eller havremelk, så kokosmelk benyttes. Det går til nød med soyamelk også. Kjedelig å steke ja, det er barnearbeid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.