Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor godt liker du julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor godt liker du julen?
1 4 3,25%
2 5 4,07%
3 5 4,07%
4 9 7,32%
5 12 9,76%
6 6 4,88%
7 18 14,63%
8 18 14,63%
9 17 13,82%
10 29 23,58%
Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-22, 08:35   #1
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Helt midt på treet. Jeg er egentlig mer glad i påsken. Flere fridager, ikke noe stress i forkant, minimalt med forventninger fra slekta, og det er innafor å sitte med en bok og kaffekoppen i fred.

Jeg er klar over at en velger selv hva en orker "å henge med på", det er ikke det at jeg baker og vasker og handler så voldsomt, men generelt synes jeg mye familiesamlinger er mer slitsomt enn hverdag. Hopper gladelig bukk over 17. mai også.

Bokormen sier det jeg tenker. Jeg elsker påske! Jeg pleier å si jeg hater jula, men jeg gjør ikke det da, jeg bare hater alt presset og forventningene og stresset og at jeg aldri klarer å hoppe av karusellen. Jeg har i åresvis f.eks sagt at ungene skal få en gave hver, resten skal vi gi til en veldedig organisasjon. Skjer aldri. Så da endret jeg det til at flere gaver skal være noe smått, men hjemmelaget. Og det koser jeg meg veldig med, men det tar jo tid…. For meg blir det jul 1. juledag. Alt styret er over, det er fri, ingen flere forventninger og jeg kan bare flate helt ut og gjøre som jeg vil. Elsket korona-julene, de passet meg helt perfekt!

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sånn egentlig er det kun en mestringsstrategi fordi jul og traumer går hånd i hånd for meg. Jeg gleder meg til januar hvert år.

Ikke kjenner jeg meg igjen i ta-vare-på-familien-og-nyt-tiden-sammen heller. Vi har ikke noen julesamlinger i min familie.

Tenker fremdeles på deg hvert år i jula.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-22, 09:36   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor godt liker du julen?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Bokormen sier det jeg tenker. Jeg elsker påske! Jeg pleier å si jeg hater jula, men jeg gjør ikke det da, jeg bare hater alt presset og forventningene og stresset og at jeg aldri klarer å hoppe av karusellen. Jeg har i åresvis f.eks sagt at ungene skal få en gave hver, resten skal vi gi til en veldedig organisasjon. Skjer aldri. Så da endret jeg det til at flere gaver skal være noe smått, men hjemmelaget. Og det koser jeg meg veldig med, men det tar jo tid…. For meg blir det jul 1. juledag. Alt styret er over, det er fri, ingen flere forventninger og jeg kan bare flate helt ut og gjøre som jeg vil. Elsket korona-julene, de passet meg helt perfekt!
.

Dette beskriver meg også!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.