|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilke løsning for fyrverkeri | |||
Totalforbud |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 27,34% |
Felles kontrollert oppskytning |
70 | 54,69% |
Lasershow |
17 | 13,28% |
Slik som i dag |
6 | 4,69% |
Mer liberale regler? |
0 | 0% |
Et forslag jeg har glemt |
0 | 0% |
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Nå smeller det overalt hele tiden her vi bor. Den ene hunden er livredd, og jeg er sur - jeg synes det er så unødvendig og skulle ønske folk kunne droppe å fyre av fyrverkeri hele (føkkings) kvelden.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Og jeg følger noen grupper for bortkomne hunder på FB, og det pleier å være krise etter myttår med en masse hunder som har løpt i panikk og blitt borte.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Her har det og smelt i flere timer. Ingen dyr hos oss, men jeg er sliten i hodet av all smellingen.
![]() |
#65 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Klare sjøl
Her smeller det fortsatt.
![]() |
#67 |
can-jur
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Har hos oss smeller det fra 23:58 til ca 00:19
![]() |
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Helt oppriktig spørsmål: har dere med redde hunder øvd med dem? Jeg innser at min nok er robust inntil det stupide, så vi har ikke måttet øve mye på noen av de der «eksponere så de ikke blir skvetne»-greiene, men har gjort det noe, fra da hun var valp. Fyrverkeri ble vi oppfordret til å øve på ved hjelp av tv-en. Hun har snorket seg gjennom hele sjauen her.
![]() |
#69 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Eldstemann har to hunder. Den eldste reagerer nada på raketter. Logrer og er såre fornøyd med livet. Den andre stresser og er redd, men ikke så ille at man ikke kan trygge den med å være til stede.
![]() |
#70 |
Enda en som trener
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Hunden min er generelt redd av seg. Tror ikke jeg kunne trent ham til å ikke være redd for raketter. Den forrige hunden vår var en helt annen type. Han var ikke redd for noe, og om vi var på hytta og han fikk anledning, jagde han rakettene - altså ikke redd i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Vår hund reagerer ikke på lyder fra TV etc. så det nytter ikke å øve. Heldigvis var fyrverkeri begrenset til rundt midnatt med få unntak (vi bor ved Frognerparken), så det gikk fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Vi var også på Frogner og jeg syns det var lite fyrverkeri i år sammenliknet med tidligere år. Noe er sikkert mangelen på det offentlige, så klart, men mye mindre privatfyrverkeri rundt oss. Kanskje både økonomi og den voldsomme glatta har begrenset innkjøpet? Og min private teori: jeg tror mange av de mest fyrverkeriglade gutta har fått seg pandemihund og plutselig ser verdien av å ta hensyn.
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Hunden vår har aldri vært redd for raketter. Det første året vi hadde han øvde vi med rakettlyder. Han liker ikke bråket, men han viser ikke noe tegn på at han er redd heller. I går ville han ligge på meg i sofaen mens det pågikk, og han fulgte etter meg hele tiden. Men ut over det merket vi ikke noe på han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Flere bra hypoteser der! Den "faste" selgeren av fyrverkeri på Vestkanttorget var der heller ikke i år. Vi gikk dit for å kjøpe stjerneskudd, og måtte gå et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Klar
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Ja, det var mindre fyrverkeri enn det pleier i natt? Jeg hadde utsikt mot Holmenkollen og hadde forventet mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Her tror jeg også det var mindre fyrverkeri enn det pleier, nesten alt var rundt midnatt. Vanligvis smeller det jevnt hele kvelden. Kattene var mindre redde enn de pleier å være, og roer seg mye raskere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Klare sjøl
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Mens hos meg i Oslo smalt det i ett kjør fra kl 1600 til 0130..
![]() |
#79 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Tanker rundt fyrverkeri?Her var det det samme som før tror jeg. Småsmelling noen ganger fra barnefamilier (vil jeg tro) fra 18.30. Siste jeg hørte var ca 01.
![]() |
![]() |
#80 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, vi har øvd masse med vår - så hun har gått fra full panikk til bare generelt klistremerke og fotefølging og at hun ikke vil ut og gjøre fra seg og ligge oppå/inntil meg hele tiden. Men jeg skjønner jo at hun er redd og ikke har det bra, selv om hun ikke går i full breakdown.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|