Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 01:18   #301
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Da har jeg løsningen for deg: RSG – Randomisert Stemmegivning.

1. Ta en stemmeseddel for SV og en for Venstre.
  2. Stokk dem godt.
  3. Trekk en av sedlene tilfeldig og kast den andre.
  4. Putt seddelen du trakk ut i urnen.
  5. Tørk hendene på buksen/skjørtet.
Dette fungerer faktisk helt utmerket. Du kan ta så mange lister du vil, og du kan vekte dem også. Hvis du f.eks liker SV litt bedre enn Venstre, men fortsatt ikke kan bestemme deg: ta f.eks 3 sedler for SV og 2 for Venstre.

Ben "vet faktisk ikke hva han stemte ved forrige valg" Murphy

Jeg tror jeg ville hatt en annen fremgangsmåte, hvis jeg måtte velge mellom to onder

1. Ta en stemmeseddel for SV og en for Venstre.
  2. Stokk dem godt.
  3. Trekk en av sedlene og les hva som står.
  4. Trakk du SV så brenn den med en lighter, og legg Venstre i urnen
  5. Trekker du Venstre, putt denne i urnen, og brenn SV-seddelen med en lighter.
  6. Vift all røyken fra seddelbrenning over til sidemannens avlukke
  7. Tørk hendene på buksen/skjørtet.
  8. Hils pent når du går ut.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 01:39   #302
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det skal være en selvfølge for en hver innvandrer at man er interessert i å lære seg språket i det land man skal leve. Er man ikke interessert i å lære seg språket raskt, så er man heller ikke interessert i integrere seg.

Elin - det ER ingen selvfølge. Det er mange innvandrere som ikke lærer seg norsk, og dermed ikke har noen mulighet til å bli integrert eller få seg arbeid. Det er ikke bare den som ikke lærer seg norsk som betaler for det.

Hvem skal betale moroa? Skal det gå på bekostning av annen skole? Er det ikke bedre å bruke disse midlene til å forbedre skolen, og gjøre norskundervisningen bedre for alle?
...ja og dersom man skal belønnes for å integreres, så betyr vel det at man bør straffes for ikke å ville integreres da, vil jeg tro?

Unnskyld? De sier jo ingenting om straff, det er FrP som har kommet med et forslag om å nekte dem statsborgerskap dersom de ikke lærer seg norsk. Venstre ønsker å bruke en motivasjonsfaktor istedet, og jeg kan ikke skjønne hva som er problemet med det. Det er en vinn-vinn situasjon.

Gammel 25-08-07, 10:56   #303
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg tror jeg ville hatt en annen fremgangsmåte, hvis jeg måtte velge mellom to onder

Vel, hvis du faktisk skal stemme – som er det denne tråden handler om – så du velge mellom onder. RSG er en gordisk løsning der du kan stemme, men samtidig slippe å vite nøyaktig hvilken faenskap det er du har medansvar for i neste periode. Hvis du ser på stemmesedlene virker det ikke.

Ben "FrP: ondest blant onder" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:41   #304
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette sier SV i Oslo om skolen:

Sitat:

Inkludering og tilpasset opplæring skal sikre alle et godt grunnlag for å skape gode liv for seg og andre, og grunnlag for å leve og kunne delta i styring av et moderne samfunn. Skolen skal være et sted hvor læring, kreativitet og fellesskap står i sentrum. Alt skolemateriell og alt som foregår i skolen, skal være gratis for elever og lærlinger.
Gode barnehagetilbud, og en offentlig fellesskole med høg kvalitet, er det viktigste grunnlaget for sosial utjamning. Vekst av privatskoler truer fellesskolen, og bidrar til et delt samfunn. Osloskolen skal være felles for alle, inkluderende og mangfoldig både ved læremetoder, fag og endrede behov. Alle skal ha lik tilgang til læremetoder og kunnskap, uavhengig av sosial status, økonomi eller bosted. Oslo SV vil derfor si nei til å etablere nye privatskoler i Oslo.

Gammel 25-08-07, 12:41   #305
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og dette:

Sitat:

God læring forutsetter at elevene også utvikler gode verdier og holdninger, medmenneskelighet, dannelse, fantasi og livsmot. Oslo SV vil at læring skal stå i fokus, og at dette ikke skal bli forstyrret av uro, bråk eller dårlig fysisk arbeidsmiljø. Et godt læringsmiljø er den beste garanti for arbeidsglede og trivsel.
Hver enkelt skole skal utfordres til å bli bedre gjennom å drive et utstrakt og kontinuerlig evaluerings- og utviklingsarbeid som er lokalt forankra. Til det trengs godt motiverte og faglig sterke lærere og pedagogiske ledere. Oslo SV vil satse på utdanning og videreutdanning av lærere. Fleksible ordninger for studiepermisjoner, stillingsdifferensiering, arbeidstid og sabbatsperioder er mulige tiltak for å rekruttere, motivere og beholde gode lærere.
Lærerens hovedoppgave skal være å drive undervisning, selv om opplæringa må dokumenteres og elevenes rettigheter sikres. Oslo SV vil avskaffe dagens ensidige testregime i Osloskolen. Prøver og karakterer skal ikke styre skolen. Dette er bare to av mange virkemidler for å gi tilbakemelding om den enkelte elevs utvikling. Evaluering skal brukes til forbedring, ikke rangering.
Oslo SV mener at reformer i skolen i større grad bør drives fram ved samarbeid med lærerne for at de skal få en mer gjennomgripende virkning. Det må legges til rette for at læreren kan få styrket sin faglige autoritet.
Kvaliteten på skolene må være så god at det bare er fagønsker og avstand som avgjør valg av skole. Oslo SV vil videreutvikle inntakssystemet til videregående skole med utgangspunkt i dagens inntakssystem.
Alle skoler bør ha minst én miljøarbeider eller liknende tilsatt for å forebygge og følge opp sosiale problemer ved skolene. Mobbing, seksuell trakassering, trusler eller vold skal ikke tolereres. Alle skoler skal ha klare retningslinjer for konflikthåndtering og et støtte- og rådgivningsapparat for personale som håndterer voldssituasjoner. Det bør også være et organ for konfliktløsning ved alle skoler. Oslo SV vil fokusere mer på likestilling og bekjempelse av kvinneundertrykkende, rasistiske, homofobe og øvrige diskriminerende sosiale mekanismer i skolen. Vi vil gjennomføre en kartlegging av omfanget av seksuell trakassering, og innføre en prøveordning med kurs i feministisk selvforsvar for jenter og bevisstgjøringskurs for gutter og lærere.
Forpliktende og samordnet samarbeid mellom barnehage og skole er viktig, særlig ved skolestart.
Samarbeidet mellom skole, hjem, barnevern og politi skal styrkes for å hjelpe elever med sosiale problemer. Pedagogisk-psykologisk tjeneste skal være et reelt tilbud til lærere og elever om støtte og hjelp.
Oslo SV vil holde et høyt tempo på oppgradering av byens skolebygg, slik at de kan være stolte og vakre midtpunkter lokalt. Alle nye skoleanlegg og ombyggingsprosjekter for skolens behov bør ta sikte på flerbruk, med særlig vekt på idretts- og kulturaktiviteter. Skolestørrelsen må avpasses etter faglige behov, men må uansett sikre et trygt og gjennomsiktig skolemiljø. Grunnskoler bør som hovedregel ha færre enn 450 elever. Ved de videregående skolene bør fagtilbudet være så bredt at man får varierte og utviklende læringsmiljøer, og de fleste skoler bør ha både yrkesfaglige og studiespesialiserende programmer.

Gammel 25-08-07, 12:43   #306
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Og dette:

Sitat:

Hver enkelt må få tilpasset opplæring. Oslo SV vil sikre skolene ressurser til å bruke et mangfold av gode læringsmidler, gi alle elever tett oppfølging, og sørge for godt kvalifisert personale.
Skolen bør ikke videreføre og forsterke sosiale forskjeller, men tvert imot motvirke og utjamne sosial ulikhet. Alle elever må tidlig være med i gode læringsfellesskap, med høg målsetting. Det er et hovedmål at skolen sikrer alle de grunnleggende ferdigheter som kreves for å leve i moderne samfunn.

Gammel 25-08-07, 12:50   #307
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Elin - det ER ingen selvfølge. Det er mange innvandrere som ikke lærer seg norsk, og dermed ikke har noen mulighet til å bli integrert eller få seg arbeid. Det er ikke bare den som ikke lærer seg norsk som betaler for det.

Nei, tydeligvis er det ingen selvfølge for mange å lære seg det språk som snakkes i det landet man innvandrer til. Dessverre. Det går ikke på mulighet men vilje, etter min mening. Jeg synes det er rett og rimelig at man forventer og krever at innvandrere vil lære seg språket av egen fri vilje for å lettere integreres, og jeg mener at dersom man ikke selv som innvandrer, går aktivt inn for å lære seg språket, så er man ikke veldig interessert å bli integrert. Ja, og jeg har vært innvandrer selv så jeg vet hva jeg snakker om. Selvfølgelig skal staten betale språkkurs som skal arrangeres kontinuerlig slik at "ikke ledig plass"/"for lang ventetid på kurs"-situasjon oppstår som en unnskyldning for ikke å ha lært seg språket etter årevis opphold i et land.

Opprinnelig lagt inn av safran

Unnskyld? De sier jo ingenting om straff, det er FrP som har kommet med et forslag om å nekte dem statsborgerskap dersom de ikke lærer seg norsk. Venstre ønsker å bruke en motivasjonsfaktor istedet, og jeg kan ikke skjønne hva som er problemet med det. Det er en vinn-vinn situasjon.

Nei, Venstre sier ingenting om straff, men dersom man skal belønne/premiere de som lærer seg norsk, bør man ikke da straffe/bøtelegge de som ikke lærer seg norsk? - Bare en tanke....

Gammel 25-08-07, 12:57   #308
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, Venstre sier ingenting om straff, men dersom man skal belønne/premiere de som lærer seg norsk, bør man ikke da straffe/bøtelegge de som ikke lærer seg norsk? - Bare en tanke....

Jeg synes ikke det er noen innlysende slutning. Det er da minst like vanlig å bruke enten straff eller belønning? Man belønner f.eks. studenter som fullfører på normert tid, men man straffer ikke dem som ikke gjør det - i alle fall ikke på annen måte enn at de ikke får belønningen. (Og man straffer f.eks. folk som parkerer ulovlig, men belønner ikke dem som parkerer lovlig. )

Gammel 25-08-07, 13:09   #309
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og man straffer f.eks. folk som parkerer ulovlig, men belønner ikke dem som parkerer lovlig. )

Men tenk så stas det kunne vært! :lovlydig:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 13:11   #310
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

jeg stemmer H i år..
ikke fordi jeg er en H persom men fordi det kun er dem å frp som er mot eiendoms skatt i kommunen vår å det vil vi ikke ha!!

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 13:13   #311
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

[SV i Oslo om skolen]

Så langt jeg kan se er dette en imponerende omfattende og konsis beskrivelse av en skole jeg ville ha hatet intenst og inderlig, men jeg ville vel neppe ha lært nok til å kunne formulere motviljen min hvis jeg hadde gått i den.

Ben "sånn sett er det jo en vinneroppskrift" Murphy

Gammel 25-08-07, 13:20   #312
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes ikke det er noen innlysende slutning. Det er da minst like vanlig å bruke enten straff eller belønning? Man belønner f.eks. studenter som fullfører på normert tid, men man straffer ikke dem som ikke gjør det - i alle fall ikke på annen måte enn at de ikke får belønningen. (Og man straffer f.eks. folk som parkerer ulovlig, men belønner ikke dem som parkerer lovlig. )

Det var heller ingen slutning fra min side, men en tanke...

Nei, man belønner ikke den som parkerer lovlig, men man forventer at folk parkerer lovlig allikevel, gjør man ikke?

Så hvorfor i all verden skal en forventning om at folk lærer seg det språket som snakkes i det landet man bosetter seg i, belønnes?

Jeg synes Venstre har svært mye bra på programmet sitt, men her bommer de fullstendig etter min mening. Man får bare håpe at de ikke får gjennomslag for slik misforstått integrerings-politikk.

Gammel 25-08-07, 13:22   #313
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

jeg stemmer H i år..
ikke fordi jeg er en H persom men fordi det kun er dem å frp som er mot eiendoms skatt i kommunen vår å det vil vi ikke ha!!

Jeg synes det er bra at noen ser sak og ikke parti når det kommer til lokalpolitikk. Mange (inkl. topp-politikerne) ser ikke forskjellen på kommune/fylkestingsvalg og stortingsvalg.

Gammel 25-08-07, 13:27   #314
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var heller ingen slutning fra min side, men en tanke...

Ja, jeg skjønte det, jeg bare påpekte at jeg ikke syntes det var noen grunn til å anta at man ønsker/trenger en straff av den ene gruppen selv om man innfører belønning for den andre.

Nei, man belønner ikke den som parkerer lovlig, men man forventer at folk parkerer lovlig allikevel, gjør man ikke?

Det gjør man. Men siden man vet at det ikke alltid holder å forvente, så bruker man også straff for å øke sannsynligheten for at folk gjør det man ønsker at de gjør. I andre sammenhenger er det kanskje mer rimelig å bruke belønning for å øke sjansen for at folk oppfører seg slik man ønsker.

Det er viktig, både for innvandrerne selv og oss andre, at de lærer seg norsk, og hvis man ser at det ikke holder å forvente og argumentere, så er det ikke så dumt å gjøre noe mer "proaktivt" enn det. Det virker urimelig strengt for meg å f.eks. bøtelegge innvandrere som ikke lærer seg norsk, så en eller annen form for oppmuntring er kanskje da bedre. (Jeg vet ikke om jeg egentlig tror en økonomisk belønning er det mest fornuftige, jeg heller, men jeg tror det er bra at noen tenker på positiv i stedet for negativ forsterkning.)

Gammel 25-08-07, 13:33   #315
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ben Murphy!

Gammel 25-08-07, 14:53   #316
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Her er forresten en valgulator som ga meg et helt annet resultat en andre har gjort (synes denne virket ganske god og omfattende siden du må være selektiv på antall hjertesaker)

http://www2.vg.no/valgulator07/

Sist redigert av Lisa : 25-08-07 kl 15:06.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 15:02   #317
Benmurphy
-

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Her er forresten en valgulator som ga meg et helt annet resultat en andre har gjort (synes denne virket ganske god og omfattende siden du må være selektiv på antall hjertesaker)

Jeg tror du fikk med proxyen din eller noe sånt. Prøv denne linken i stedet:

Ben "wouldn't vote for New Old Labour" Murphy

Gammel 25-08-07, 15:18   #318
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg tror du fikk med proxyen din eller noe sånt. Prøv denne linken i stedet:

Ben "wouldn't vote for New Old Labour" Murphy

Takk for korreksjon

New Old Labour : ville det ikke vært fantasisk hvis Ap og Høyre kunne slå seg sammen og blitt et stor dominerende parti? Nå har jo Ap en mulighet til å kvitte seg med eller distansere seg fra LO og fagbevegelsen og så lenge Erna er sjef vil vel neppe Høyre trekkes nærere FrP.

Jeg har stor sans for hele konseptet om New Labour, det norske Arbeiderpartiet har ikke tatt innover seg at samfunnet og sine tradisjonelle velgere har forandret seg. Det er fortsatt for mange museumsvoktere med for mye makt i det partiet som forhindrer en fornyingsprosess.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 18:52   #319
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, tydeligvis er det ingen selvfølge for mange å lære seg det språk som snakkes i det landet man innvandrer til. Dessverre. Det går ikke på mulighet men vilje, etter min mening. Jeg synes det er rett og rimelig at man forventer og krever at innvandrere vil lære seg språket av egen fri vilje for å lettere integreres, og jeg mener at dersom man ikke selv som innvandrer, går aktivt inn for å lære seg språket, så er man ikke veldig interessert å bli integrert.

Akkurat. Og om man med belønning kan bidra til å øke denne interessen, hva er feil med det? Som sagt, det er ikke bare innvandrerene selv som drar nytte av intregrering.

Nei, det syns jeg ikke. Hvorfor må man straffe i tillegg til å belønne?

Man får bare håpe at de ikke får gjennomslag for slik misforstått integrerings-politikk.

Nå vil jeg gjerne høre hvorfor den er misforstått. Hvis den kan øke integreringen, så er den langt fra misforstått. Man kommer mye lenger med gulrot enn bare med pisk. Hvis en oversetter det til barneoppdragelse, så snakker man om positive forsterkere. Jeg belønner positiv atferd heller enn å straffe dårlig.

Dette var den første testen jeg ikke kom ut med Venstre på topp. Dog var de bare 0,7% bak, med 75%. SV kom på topp.

Gammel 25-08-07, 18:56   #320
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for korreksjon

New Old Labour : ville det ikke vært fantasisk hvis Ap og Høyre kunne slå seg sammen og blitt et stor dominerende parti?

Eller Venstre kunne blitt et storparti? :drømmer:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.