Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2023

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-23, 14:56   #1
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2023

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har sådd blodbeger. Vi gjorde mye i fjor også, tok med oss mye fra svigermors hage på slutten av sommeren og lurer på hvordan det blir, Overvintring av ynde går ikke så bra i år. Jeg anla nytt stort bed nederst i hagen med nær 100 løker, skal bli fint til konfirmasjon 20 Juni. Planen er som vanlig at vi ikke skal kjøpe noe nytt eller sette igang nye prosjekter, men jeg har veldig lyst på chili og tomat, uten drivhus.

Jeg har et minidrivhus, men har alltid hatt for mange tomatplanter til at de kan stå der. De står i solveggen ute og det har gått helt fint, har vel satt dem ut i månedsskiftet mai/juni tror jeg.

Gammel 04-01-23, 15:01   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg har et minidrivhus, men har alltid hatt for mange tomatplanter til at de kan stå der. De står i solveggen ute og det har gått helt fint, har vel satt dem ut i månedsskiftet mai/juni tror jeg.

Lovende. . Vi har sett på minidrivhus også og har plass, må tomatene vannes ofte, eller kan de klare seg alene noen dager i Juli? Og sår du eller kjøper stilkinger? Jeg var nær på å kjøre til De Haas på Hønefoss for stiklinger, men hade ikke plass i hagen akkurat da.

Gammel 04-01-23, 15:03   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Lovende. . Vi har sett på minidrivhus også og har plass, må tomatene vannes ofte, eller kan de klare seg alene noen dager i Juli? Og sår du eller kjøper stilkinger? Jeg var nær på å kjøre til De Haas på Hønefoss for stiklinger, men hade ikke plass i hagen akkurat da.

Jeg sår selv. Sår inne og har vinduskarmene fulle hele våren.
Hvis det er sol og de står i minidrivhus så vanner jeg hver dag. Har heldigvis naboer som kan hjelpe hvis vi er bortreist. Alternativt ville jeg kanskje satt de i skyggen for tre-fire dager. Kanskje andre har erfaringer her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.