Sv: Kristin Halvorsen
Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
Jeg ser ikke ned på de som stemmer Frp, derimot ser jeg lett ned på de som stemmer Frp uten å vite hva de faktisk driver med, og som velger det partiet bare fordi de vil ha sprit på Rema1000.
:fordomsfull: Og jah: Det er ganske mange velgere som stemmer ut fra enkeltstandpunkt, i stedet for å se på partiet som helhet.
Er det noen grunn til å tro at den store andelen av befolkningen som stemmer Frp vet mindre om hva Frp driver med, enn de som stemmer noe annet?Vet man mer og Ap eller SV fordi man stemmer det? Høres ut som en enkel konklusjon og ikke så rent lite arrogant, synes jeg.
Jeg tror faktisk ikke at det er så mange som stemmer Frp ene og alene for at de vil ha sprit på Rema1000. Frp scorer høyt over hele landet, selv i strøk hvor svenskehandel ikke er noe alternativ, der det ikke er høy kriminalitet og der det ikke er spesielt mange innvandrere. DER ligger nemlig fordommene hos folk. Alle synes å tro at Frp-velgere (som antakeligvis vil være svært mange ved valget i september) er egoister, rasister, ufaglærte alkiser og skattesnytere. Så enkelt er det nok ikke. Det er vanskelig kost å svelge for spesielt Ap, som har mistet mange velgere til Frp.
Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Les "Frp-koden". Den gir svar.