Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Så det er altså helt greit at yrkesutøvere kan ødelegge for andre fordi man skal være "varsom"?
Enkelte ting ER fakta uavhengig av hva andre tror. Når mennesker velger å tilby dårlige varer, så bør de være klar til å ta konsekvensene.
Men hva hvis det er en lærer? Som en personlig ikke liker, som en synes ikke holder mål. Skal man da kunne henge vedkommende ut på nett? En vet jo lite om det er læreren som faglig ikke holder mål eller om det er eleven som ikke er motivert og åpen for ny kunnskap.
Eller hva med frisører? Eks: En ung jente kommer til frisøren med bilde av fru Beckham, ber om en slik frisyre og er kjempesur fordi resultatet ikke ble som forventet. Er det da OK at denne frisøren navngis på nett fordi hun, i følge kunden, har levert en dårlig vare?
Jeg er enig i at man skal advare andre mot useriøst helsepersonell, men er nettet den rette veien å gå? Dersom en hadde valgt media kunne en blitt tatt i ærekrenkelse, gjelder ikke dette på nettet? Blir det ikke mye subjektiv klaging av slikt og lite konkrete fakta?
Bør en ikke melde useriøst helsepersonell (som legen Sitron nevner) til politiet? Er det ikke en politisak når en lege utøver krenkende adferd ovenfor pasienter? 
Som nettbruker har jeg blitt hengt ut på andre forum flere ganger. Det bryr meg midt bak. Det hører med når man ikke er en kosemoser.
Uthengt med nick eller med fullt navn?
|