|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg skal ferdigstille og tove et sitteunderlag strikket på rundpinneTingen med toving er at man ikke vil det skal toves alt for mye heller, slik at det blir en hard, uformelig klump. Med vaskemaskin har man litt mindre kontroll, men det er vel begrenset hvor galt det kan gå med et sitteunderlag, men man kan altså tove flere ganger, hvis man trenger tove mer, eller man kan fortsette tovinga i en tørketrommel.
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal ferdigstille og tove et sitteunderlag strikket på rundpinne
Ja, skjønner hva du mener. Jeg vil jo helst ikke at sitterunderlaget skal bli en hard uformelig klump også. Jeg har funnet ut at jeg bør vente til jeg har strikket det andre sitterunderlaget (de skal bli like) og så tove sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
--
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal ferdigstille og tove et sitteunderlag strikket på rundpinne
Lurt, for jeg strikket to julestrømper og tok de i 2 omganger, de ble ikke like. Jeg vasket på 40 grader med ett håndkle, uten vaskemiddel. Program som tok ca 1, 5 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hjelp, jeg skal ferdigstille og tove et sitteunderlag strikket på rundpinneJeg tover i vaskemaskinen. 40 grader og med et dusjhåndkle i.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hjelp, jeg skal ferdigstille og tove et sitteunderlag strikket på rundpinneJeg tror ikke et sitteunderlag kan bli en hard, uformelig klump. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal ferdigstille og tove et sitteunderlag strikket på rundpinneHvilket garn er det strikket i? Det er forskjell på hvor mye de ulike typene tover (og forskjell på maskiner, for å gjøre det enda verre).
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hjelp, jeg skal ferdigstille og tove et sitteunderlag strikket på rundpinneHvitt garn tover forresten dårlig ift farget garn. Iallefall Sandnes sitt fritidsgarn, er min erfaring.
![]() |
|
|