Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Det å være venstrehendt ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 11:47   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å være venstrehendt ...

Jeg er tvehendt, dvs. at jeg skriver og spiser med skje med venstre, mens alt annet gjør jeg med høyre . I tillegg har jeg alltid gaffelen i venstre hånd uansett om jeg har kniv eller ikke.

Jeg hadde store problemer med å lære meg å hekle, mest fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken hånd jeg skulle bruke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:09   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er faktisk en smule problematisk eller klønete. Jeg er vel tvehendt, men tror jeg ble det av å MÅTTE lære meg å skrive med høyre og en del andre ting da jeg var liten. Min far og bestefar hadde en gammeldags politikk på at venstrehendte måtte lære seg å bli høyrehendte…
Det medfører at jeg fortsatt kan sitte å bytte kniv og gaffel fra hånd til hånd, usikker på hva som føles riktig. Jeg kan ikke skrive med venstre, og det er helt naturlig å bruke høyre på datamusa og andre ting. Men jeg MÅ sparke, hive, sakse og skrelle med venstre. Jeg er en fantastisk syn når jeg skreller poteter med kniv, det ender alltid opp med at noen tilbyr seg å gjøre det for meg…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 12:15   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg er tvehendt

Når det gjelder strikking og hekling, er jeg først og fremst trehendt, så der har jeg ingen problemer.

Gammel 26-08-07, 19:02   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Når det gjelder strikking og hekling, er jeg først og fremst trehendt, så der har jeg ingen problemer.

me too, jeg gav opp til slutt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:12   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Har dere venstrehendte problemer med å skjære "pene" brødskiver? Ingen av de jeg kjenner klarer nemlig dette, inkl. meg selv.

Sist redigert av Benzo : 26-08-07 kl 20:20. Årsak: Fjernet en r.
Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:15   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Har dere venstrehendte problemer med å skjære "pene" brødskriver? Ingen av de jeg kjenner klarer nemlig dette, inkl. meg selv.

Hehe, er der det kommer fra...Jada, helt elendig til å skjære brødskiver, skrelle poteter og enkelte andre ting.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 22:38   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har dere venstrehendte problemer med å skjære "pene" brødskiver? Ingen av de jeg kjenner klarer nemlig dette, inkl. meg selv.

Ja! Den ene siden blir alltid kjempetynn og den andre veldig tjukk. Sånn går det når jeg har brødet den ene veien og mannen min den andre.

Å skjære brød er en av de tingene jeg ikke klarer å bruke høyre hånden til. Ellers klarer jeg fint å stryke, klippe, kaste ball og svinge sverdet med høyre hånden.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 20:20   #8
ingbing
Nybegynner

ingbing sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ingbing har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skjærer pene brødskiver jeg, og jeg er kjeivhendt som det heter så fint på bæærgensk

Har egentlig ikke hatt så mange problemer med å være venstrehendt, eneste må være da jeg skulle begynne å spille fiolin. De lurte lenge på om de skulle få byttet om alle strengene og hakebrettet, men det ble til slutt bestemt at jeg skulle lære meg den "vanlige" måten, noe jeg har vært veldig glad for i ettertid

ingbing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 20:23   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingbing, her.

Skjærer pene brødskiver jeg, og jeg er kjeivhendt som det heter så fint på bæærgensk

Har egentlig ikke hatt så mange problemer med å være venstrehendt, eneste må være da jeg skulle begynne å spille fiolin. De lurte lenge på om de skulle få byttet om alle strengene og hakebrettet, men det ble til slutt bestemt at jeg skulle lære meg den "vanlige" måten, noe jeg har vært veldig glad for i ettertid

Jeg spilte også fele med riktig hånd, tror jeg - og gitar også. I grunnen har jeg sett på det som en fordel, da grepene er enklere å fikse med motorikken på venstre hånd.

Keivhendt sier egentlig jeg også (østlending), men offisielt heter det vel ikke det lenger.

Sist redigert av Bluen : 28-08-07 kl 20:33.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.