Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bedring av rettsikkerheten i barnevernet (Endelig!!)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-23, 08:30   #21
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bedring av rettsikkerheten i barnevernet (Endelig!!)

Hadde glemt hvor gøy det var å være i en virkelig spennende diskusjon på FP (hadde også glemt hvor lang tid det tar ... hvis man skal svare skikkelig )

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

For øvrig dreier EMD-dommene seg mye om dokumentasjon og, og som en respons har det blitt andre krav til det og

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg skrev da heller ikke "bare".

Nei, det var jeg som tolket "dreier seg mye om" som "politikerspråk" for "her er poenget". Sorry.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Sånn ellers så gjør selvsagt bv feil de også, men vi har virkelig behov for de.

Ja, det er (dessverre) et virkelig behov for barnevernet. Og husk at det som er foreslått her vil hjelpe alle de innvolverte - også de som jobber i barnevernet. Men barnevernet er uryddig organisert og dette med kommunene ( Skal si litt om det lengre ned). Det er også veldig uheldig dette med at de får helt andre arbeidsoppgaver enn de opprinnelig ble tiltenkt. Feks vet jeg om personer som har blitt henvist til barnevernet når de har problemer med barn/ungdom som er tydelig psykisk syke. De tiltakene som barnevernet da har er ikke gode (NB! Det er jo som Safran sier lengre ned: Hvem vet hvor gode barnevernet er? Det er jo like mange barnevern som det er kommuner, så det er en veldig hetrogen tjeneste)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvordan tenker du at denne åpenheten skulle praktiseres?

Helt likt rettsvesenet.

Opprinnelig lagt inn av Safran

Mange av de tiltakene som foreslås av utvalget blir allerede gjennomført av en rekke barneverntjenester. Problemet er at kommunene er organisert så ulikt, og har så ulik kompetanse. Og at de har for liten tid til å gjøre det. Jeg ser frem til hva dette kan føre til.

De har også forskjellig økonomi. Så vidt jeg vet fikk kommunene økt de frie midlene ved overføringen så i praksisk er dette også en faktor som gjør at det divigerer veldig. (og kommunerefomen er veldig "halveis" Noe som nesten alle offentlig aktører lider under)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.