|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?
Det er stor forskjell på merkene. Noen er flate og sitter som limt og går i ett med stoffet. Andre sitter liksom utenpå og er stive og et helvete for fingrene å feste med nål og tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?Sønnen min har bare fornavn.
![]() |
#23 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?
Ah, ok - men alle jeg og mine russ har strøket på har vært greie.
![]() |
#24 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?Det kan være en ide å glatte over der man skal sette på merker før man stryker dem fast. Etter å ha festet veldig mange bokstaver i helgen, (har angret på at jeg fikk barn med faren deres et par ganger underveis
![]() |
#25 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?Min ene har skoleidentitet på det benet hun ikke har navnet sitt på (deler av skolenavnet). Og så har de hjemmetilhørighet på rumpa (poststed). For den andre datteren min er det ikke mulig å få skolenavnet under lommene på høyre ben, det er for langt/hun er alt for kort i beina. Så hun droppet det. Men de sier at det er vanlig å ha på skolen på det ene beinet.
![]() |
#26 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?Mine 2 siste russ hadde pluffy bokstaver og paljettbokstaver. Disse var så tjukke at om bokstavene skulle bli varm nok på undersiden til å henge fast smeltet de på oversiden. Det ble derfor stryking og sying hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?Jeg sydde i går, så skal vi stryke. Det tok overraskende lang tid. Jeg er virkelig ikke noe håndarbeidstalent.
![]() |
#28 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vaskes russedressen før man syr på greier?Russen fikset alt selv med påstryking, men kom da rett før jobbehelg hun hadde i helga og ba pent om jeg kunne sy litt på merker og bokstaver i tillegg så de ikke falt av. Mange har erfaringer med at noe faller av etter kort tid tydeligvis. Det er tykke bokstaver med glitter og stas og merker, så det var frem med symaskinen og sy litt oppe og nede på hver bokstav og rundt noen merker, mens andre merker bare ble festet litt. Hun hadde vel ca. 30 bokstaver og merker på totalt, så tok litt tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|