|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Det er litt vanskelig å stille dette spørsmålet med nøytral tone, så jeg får like godt være transparent på hvor INTENST jeg misliker den mastodonten som stort sett er fylt med luft og elendige materialvalg inni og utenpå, tror jeg.
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?(forbehold om at kvadratmetertallene mine kan være helt off)
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg har vært der en gang- og kommer nok ikke tilbake dit. Likte ikke bygget og møtte på flere ansatte som var direkte ufine.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Mens de ansatte på Nasjonalmuseet var SUPERfine!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg elsker Nasjonalmuseet innvendig. Helt enig i at det virker enormt, og er et skikkelig kult sted å være. Gavebutikken har utelukkende fine ting. Eneste er nettsiden og kalenderen som er elendig på å vise hva som skjer dagen i dag og fremover. Helt utrolig dårlig fremstilling for å planlegge besøk. Og så savner jeg flere omvisninger. Når 99 % er så bra er det bortkastet potensiale at de ikke har lagt bittelitt til inn på tilrettelegging av formidling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Det er veldig mye rulletrapp, det er sant. Mye areal som går med til transport opp og ned. Det var vanskelig å få oversikt og vite hvordan man kommer seg fra etasje til etasje.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Og halve bygget er da "tomt"? Altså fra 1. etasje og helt opp?
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg digger bygget utvendig, men må innrømme at gangene var ulidelige og veldig lite … spenstige? Litt som kontorbygg? Jeg hadde ventet meg noe mer grandiost over hele linja, for det synes jeg bygget innbyr til.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg fikk assosiasjonen "kommunehus" av takplater, gulvene, belysningen og egentlig både romutformingen og alle overflater inne. Litt som om man har tenkt at "jaja, lys må man jo ha, og noe i taket. Så Ragnar på regnskap får bare bestille noe!"
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg er enig. Jeg syns ikke noe om det nye Munchmuseet. Inngangspartiet er en katastrofe, spesielt når man må inn og ut av den bittelille garderoben. Kafeen er dyr og ikke spesielt god. Hver etasje føles liten, og man får følelse av å bruke mer tid på transportetapper framfor kunst.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?
Nei, grunnplanet er bredere enn resten. Det er ting i hver etasjer oppover.
Sist redigert av Tallulah : 02-05-23 kl 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg skjønner kritikken, sånn på avstand, men jeg føler den ikke. I det hele tatt. Jeg elsket det nye Munchmuseet jeg. For meg, som mangler retningssans og alltid surrer meg bort, er det en drøm å navigere i. Ikke det at rulletrappen er så inspirerende akkurat, ser jo at det er mye der som sikkert er kjedelig, men jeg bryr meg ikke så mye og jeg liker egentlig kontrasten mellom de nøytrale fellesområdene og salene. Det virker heller forsterkende på min kunstopplevelse tror jeg. Og jeg bare elsker fargevalgene og oppbyggingen og organiseringen av utstillingssalene og rommene, synes kunsten popper og viser seg frem på en ny og klarere og renere og gøyere måte. Og så liker jeg sammensetningen med andre kunstnere og i det hele tatt, bare elsker det. Alt sammen. For meg var det en fest å oppleve Munch i det nye museet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Transportetappene i MUNCH er kjedelige og enorme. Men jeg liker at de er separert fra selve utstillingsrommene. Utstillingene er mer rendyrket og mindre preget av transport eller at man roter seg vekk (som jeg gjør på Nasjonalmuseet).
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg syns Munch-museet er en katastrofe sett utenfra. Jeg håpet at innsiden var bedre, men det var noe feil der også. Utstillingene var forsåvidt fine syns jeg, men de rulletrappene var mer som en flyplass, garderobeopplegget veldig ulogisk, nei, Munch hadde fortjent bedre. Ellers enig med Polyanna i alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg er ikke helt enig, altså. Det er mye som er litt off med Munch-museet, men selve kunstopplevelsen synes jeg var strålende. Godt kurert, god variasjon og ikke minst en veldig god måte å bli ledet gjennom hver utstilling på uten å bli overveldet.
![]() |
#18 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?
Copy that. Jeg likte meg. Skal definitivt dit igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg har vært der en del ganger nå og er ikke begeistret for museumsbygget og alt som ikke er kunst. Det er rotete med hvor man går inn og kommer ut og hvor garderoben er (og det har vært teite barnesykdommer med medlemsskap der man måtte stå i køen for å fysisk hente ut gratisbillettene sine, men det har de i alle fall fikset), det virker trangt i rulletrappene, og jeg lurer virkelig på hvordan det kommer til å bli i høysesongen.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye Munch har vi fått på MUNCH?Jeg syns også noe av det positive er alle de andre utstillingene. Men jeg syns ikke rommene er gode, de håndterer store menneskemengder svært dårlig. Også er de pilene som indikerer hvor man skal inn og ut helt meningsløse, ingen skjønner dem.
Sist redigert av Tallulah : 03-05-23 kl 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|