Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ap vil stoppe private helsetilbud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-23, 15:36   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ap vil stoppe private helsetilbud

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tenker at det er feil bruk av legevakten jeg da - om dette var en vanlig arbeidsdag så er det faktisk fastlegen han burde gått til ...

Denne påstanden har jeg to kommentarer til. For det første: Å dra til fastlegen når man mistenker brudd, har svært liten hensikt. Det finnes helt sikkert tilfeller hvor legen kan forsikre deg om at det absolutt ikke er noe brudd, men i de aller fleste tilfeller trenger man at det blir tatt røntgen (eller tilsvarende). Det medfører at man må henvises videre.

Jeg har faktisk selv dukket opp hos fastlegen med mistanke om brudd. Jeg kunne da velge om jeg ville dra til legevakta og stille meg opp i den vanlige køen, eller så kunne fastlegen henvise meg til røntgen hos en av de private aktørene som det kjøpes tjenester av. Da ville jeg få tilbud om time etter noen dager. Jeg dro til legevakta.

For det andre. Hvordan kan man "bruke legevakta feil" hvis den er åpen og tilgjengelig for alle? På nettsiden til skadelegevakt-delen av Oslo legevakt står det følgende om ventetid:

Sitat:

Skader som ikke haster bør komme om formiddagen mandag til fredag. Du trenger ikke henvisning fra lege.

For meg høres dette ut som at det er helt greit å dra på legevakta om man har behov for hjelp med en skade.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.