Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-23, 23:32   #601
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, de korkene skal komme på alt, også Pepsi og andre brusprodusenter sine flasker samt melk, juice og annet. Jeg håper virkelig de forbedrer korkene.

Tror det må satses på hverdagsvin framover. Der er det normale korker.

Gina K. Kondolerer m moren din.

Gruffer over handlevogn som plutselig raste av gårde mens jeg prøvde å plassere plommetreet jeg kjøpte på Ræma 1000 inn i lillebilen min. Jeg løp etter for å stoppe vogna, men den deiset inn i en Honda på parkeringa likevel. Heldigvis var bilen gammel og eier veldig tilgivende da jeg sa fra, men SÅ flaut.

Sist redigert av Kaija : 11-05-23 kl 23:43.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 11-05-23, 23:36   #602
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fukt, sopp og råte. I tak, vegger og gulv.

Gammel 11-05-23, 23:41   #603
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Retorisk spørsmål: Hvor lett for deg er det å få tak i nærmeste leder?

Jeg sendte e-post på mandag om en hastesak, minnet (småvennlig) på tematikken i går. I dag vurderer jeg å sende sms før jeg ringer. Null respons hittil. Vedkommende er ansatt for å ta avgjørelsen jeg lurer på, men jeg ser jo hvor det ender. Bah!

Der minnet du meg på gruff nr 2. Nei, leder er ikke veldig lettilgjengelig. Eller særlig interessert i å følge opp. Har vært sykmeldt siden oktober, mye pga leder. Etter januar har jeg knapt hørt noe som helst. Tar ikke kontakt, spør ikke hvordan det går. Ingen blomst, ikke engang et kort. Og oppfølgingsplaner skriver hun på egen hånd, uten å snakke m meg. Og når jeg sier fra om at disse må endres, skjer det ingenting, før jeg får ny påminning om å godkjenne planen hennes.

Jeg gruffet til kollegavenninne, og sa fra at jeg ikke kjente meg noe velkommen på jobb, og at leder opplevdes totalt uinteressert i å få meg tilbake. Og at jeg ikke visste om jeg orket å møte på jobbsommerfest når ting var slik. I dag kom det blomster og kort på døra. Det er jo koselig, men med skikkelig bismak.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 00:06   #604
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fukt, sopp og råte. I tak, vegger og gulv.

Der dere bor? Auda.

Gammel 12-05-23, 00:45   #605
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Der dere bor? Auda.

Ja, inngangspartiet, som er bygget inn under en veranda. Det har lekket inn fra verandaen og ned i taket og veggene i yttergangen, det er fullt av muggsopp inni veggene og taket, og bjelkelaget er råttent. Mulig gulvet (det fine, flislagte) må skiftes også. Forsikringa dekker bare en del av det.

Gammel 12-05-23, 08:58   #606
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 minutter etter offentliggjøring av eksamenstrekket, og VISMA sier bare 504 Gateway Time-out.... /

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:14   #607
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Kraftig forkjølelse med feber og full pakke. Lekkert dandert med kraftig spredning av bjørkepollen. Har jeg unger og hund denne uka? Ja. Er det ekstra mye som skjer denne uka? Definitivt. Har jeg tid til å være syk? Nei!!!!

Vi er allerede en voksen for lite i morgen, eksen klarer ikke å være tre steder samtidig.

Sist redigert av Timar : 12-05-23 kl 09:20.
Timar er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:19   #608
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Har vært sykmeldt siden oktober, mye pga leder. Etter januar har jeg knapt hørt noe som helst. Tar ikke kontakt, spør ikke hvordan det går. Ingen blomst, ikke engang et kort.

Jeg har aldri fått verken blomster eller kort de gangene jeg har vært sykemeldt over en litt lang periode. Det har jeg ikke forventet heller. Er det vanlig?

Dagens gruff: Kroppen min spiller ikke på lag!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:22   #609
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har aldri fått verken blomster eller kort de gangene jeg har vært sykemeldt over en litt lang periode. Det har jeg ikke forventet heller. Er det vanlig?

Dagens gruff: Kroppen min spiller ikke på lag!

Jeg tenkte ikke over at jeg ikke fikk blomster hjem da jeg var langvarig sykmeldt i høst. Ikke før en kollega som fikk kreftdiagnose umiddelbart fikk blomster og masse oppmerksomhet. Folk som knekker beinet får også blomster, men sånne diffuse "for fullt i hodet"-diagnoser er visst ikke like lett å gi oppmerksomhet til.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:23   #610
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pollen! Jeg reagerer veldig og selv om medisinen hjelper så blir jeg så trøtt og slapp og sliten at alt er et ork. Lei!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:25   #611
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg tenkte ikke over at jeg ikke fikk blomster hjem da jeg var langvarig sykmeldt i høst. Ikke før en kollega som fikk kreftdiagnose umiddelbart fikk blomster og masse oppmerksomhet. Folk som knekker beinet får også blomster, men sånne diffuse "for fullt i hodet"-diagnoser er visst ikke like lett å gi oppmerksomhet til.

Nei, det er litt vanskelig det der. Jeg fikk blomster til slutt, men da sto det "god påske". Min kreftsyke kollega fikk god bedring-blomster, lykkeønskinger, jevnlig oppfølging og ble bedt på alle avslutninger.

Gammel 12-05-23, 09:25   #612
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge ungene fikk "verst mulig" uttrekk på eksamen.

Det blir en festlig uke her.

Gammel 12-05-23, 09:29   #613
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Pollenallergi, jeg er lei av å klø overalt og snart ikke kunne spise noen ting uten å klø i munn/hals.

Gammel 12-05-23, 09:30   #614
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, Polyanna!

Input er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:35   #615
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Begge ungene fikk "verst mulig" uttrekk på eksamen.

Det blir en festlig uke her.

Huffda! Min ungdom har ikke gitt meg beskjed om eksamensuttrekk ennå. Hun skal sende meg melding, for hun er redd hun kommer til å begynne å gråte om hun skal ringe meg.

Hun legger alt for mye i dette! Sannsynligvis går jo eksamen strålende helt uansett hva hun blir trukket ut i! Huff.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:37   #616
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så kjipt, Poly

Gammel 12-05-23, 09:41   #617
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er så kjipt Poly! Bare en av mine hadde maks uflaks. Jeg gleder meg ikke så veldig til hun kommer hjem. Elevene mine tror jeg også gråter litt. Men de overlever nok. Selv kan jeg regne og tenker jeg like gjerne kan starte å forberede muntlig eksamen!

Gammel 12-05-23, 09:45   #618
Input

Input sin avatar

Standard

Samme her, Sol. Og rent egoistisk er det mer stress, så jeg ble litt skuffa...

Input er ikke aktiv  
Gammel 12-05-23, 09:48   #619
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruffer over håndverkere som er trekvart år for sent ute for så å gnåle over høyere materialkostnader og deretter prøver å gi oss dårlig samvittighet for at de går i minus. Har vært så fornøyd med jobben de har gjort at jeg ikke har villet mase for mye over at de plutselig uteblir i månedsvis, men nå får de bare bli ferdig. Vi betaler ikke mer enn avtalt altså.

Gammel 12-05-23, 09:48   #620
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Min eldste er også svært misfornøyd med eksamenstrekket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.