Sv: Kvinne, 50+
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg har riktignok ikke fyllt 50 enda, men det er ikke så mange år igjen til det skjer.
Det jeg kjenner veldig på for tiden er at jeg ikke er like nødvendig for de rundt meg lenger. Ungene mine klarer seg stort sett selv, og derfor er det mye mindre logistikk som må koordineres med mannen min. Dette er jo på mange måter veldig godt - selvstendige unger har vært noe jeg har ønsket meg. Men det er også litt rart og sårt at jeg ikke "trengs" mer.
Og jeg har ikke funnet helt ut av hva jeg skal bruke all den nye fritiden min på.
Jeg bet meg merke i det siste her, og vil slå et slag for frivillig innsats på et felt som interesserer deg eller som du brenner for.
De fleste av oss har vel hatt våre år med tvangsfrivillighet i form av å stille opp på ungenes fridtidsaktiviteter i en eller annen form.
Nå er kanskje tiden inne for å gjøre noe som er større enn en selv og sine, og som man virkelig har lyst til.
Alle frivillige organisasjoner trenger frivillige som kan stille opp på jevnlig basis, jeg kan i full fart nevne Røde Kors, Bymisjonen og Kreftforeningen som har utrolig mange forskjellige tilbud, Dyrebeskyttelsen, pasientforeninger, ulike telefon/chat for psykisk helse, barn, unge, språktrening med flyktninger og sånn kan jeg fortsette i det uendelige.
Jeg kan love at du vil føle deg nyttig og verdsatt.