|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Det er jo uansett ganske morsomt at Wagner-hæren nå skal frigjøre Russerne. Oh, the irony. Men jeg vet ikke om jeg synes det er veldig kult med borgerkrig i Russland heller, selv om det nok er veldig bra for Ukraina da at Russland må bruke ressursene sine på borgerkrig og ikke angrepskrig.
|
|
|
#122 |
|
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Machiavelli (som jeg går ut i fra at Putin har lest):
Det handler vel dog hovedsakelig om bruk av leiesoldater som hjemmeværende forsvarshær og ikke angrepskrig som Russland holder på med. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om krigen?Altså. Jeg er tydeligvis også domm eller noe. Jeg leser i denne tråden, og det stemmer med det jeg leser i nyhetene. Hadde et slags bilde av situasjonen i hodet mitt. Men når jeg spør mannen min om hva som skjer i Russland og hvem disse Wagnersoldatene er, så sier han at de ikke (nødvendigvis) er motstandere av Putin. Høh? |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Kan vi snakke om krigen?Mannen her sier det kan være avtalt spill, for så å skylde på vesten |
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Wagner vil avsette toppsjefer i militæret, (forsvarsminister og generalstab), ikke Putin. Putin måtte da velge side (team Wagner eller team sine egne ministere), og valgte sine egne. Wagner sier de ble utsatt for bombeangrep i natt av russiske styrker, og at dette er utslagsgivende for deres nåværende manøver. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kan vi snakke om krigen?
Takk! |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kan vi snakke om krigen?Et annet dumt spørsmål: Hvorfor heter de Warner? Det høres ikke russisk ut. Bare komponistaktig. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Glamorøs
|
Oh, endelig noe jeg hadde hørt snakk om tidligere.
|
|
|
#130 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kan vi snakke om krigen?Warner? |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Kontrollfrik
Sv: Kan vi snakke om krigen?Warner/Wagner. Same same. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Norges tidligere hærsjef (eller noe lignende) mener at Prigozjin har støttespillere internt i Moskva, for ellers hadde han ikke gjort dette - siden man mener at han er for dreven til å gå inn på noe som ikke lykkes. Men, man ventet vel heller ikke at Putin skulle bli stående i stampe i Ukraina heller, for tross litt laber stand på russisk militære så regnet man jo med at han også var dreven. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Det er bare proporsjonene som er så off at jeg tenker han må ha en, om ikke annet, illusjon, om hjelp eller at flere skal joine han på ferden. 25.000 mot Russland, liksom. Om ikke annet er det bold da.
|
|
|
#135 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kan vi snakke om krigen?Alle moskovitter har handlet mat og bensin idag, og forventer borgerkrig, desverre.
|
|
|
|
#136 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Jeg har vondt av den jevne russer. De har det ikke hverken godt eller lett.
|
|
|
#137 |
|
Tatt på
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Men altså, skal Wagner-gruppen bare gi seg nå? Veldig anti-klimaks om det nå ender med at de trekker seg tilbake til basen.
|
|
|
#138 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kan vi snakke om krigen?Altså what. Er dette bare spill for galleriet for å vise hvor sterk Putin er eller noe?? De trekker seg ut og «Kreml skal ikke straffeforfølge». Hm.
|
|
|
#139 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kan vi snakke om krigen?…flytte til Belarus og alt er ok..? Hadde ikke jeg stolt på, for å si det sånn!
|
|
|
#140 |
|
Shake it out!
|
https://www.nrk.no/urix/eksperter_-_...ket-1.16459883
|
![]() |
|