Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-23, 18:43   #101
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men ungene mine har tidenes smaleste smakssans.... Dere forsøkt spreke forslag til middag. Mine har valgt.... Peppes pizza. Og MC Donalds.

Begge enkle å tilrettelegge for glutenfritt. Men altså.... De får jo Egon til å fremstå som et sprekt alternativ....

Jeg vet jo at det skyldes i stor grad at de aldri tar med ut for å spise utenom på ferie et par ganger i året. Og peppes og MC inngår ikke i hverdagen heller.

Jeg har fostra fire matsnobber som gjerne tar indrefilet av grasfôra, lokalprodusert, aldringsmodnet ku av bevaringsverdig rase servert med ovnsbakte minipotetet stekt på håndkløva småbjørk med rømme fra utrydningstrua småkyr fra Vestlandet.
Morsomt jada, men inni helvete dyrt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 21-07-23, 18:44   #102
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en superkresen og en litt mindre kresen, og begge likte i hvert fall Pincho Nation. McD, Burger King, Egon og (dessverre) Olivia er også sikre stikk, men Peppes er fæle greier pga. visstnok uspiselig tomatsaus.

Eldste skal straks på treningsleir til Bulgaria, og det blir nok med polarbrød, knekkebrød samt skinkeost i kofferten.

Gammel 21-07-23, 20:19   #103
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

On the bright side, som ikke egentlig hører til her. Så syntes hun på lav fodmap som reagerer på hvete at både den glutenfrie pizzaen på peppes og MC Donald sin glutenfrie burger (strengt tatt brødet da) var godt.

Derimot ikke så begeistret for brødet de hadde i glutenfri - avdelinga på hotellfrokosten (men det var et greit utvalg av mat synes jeg da. Hun er bare litt kresen.)

Men de velger svært kjedelig middag. Lurer på hva vi sak finne på i morgen.

Men i det minste ikke like dyrt som Floksa sine gutter da.

Gammel 21-07-23, 20:22   #104
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

15-åringen som skal på Dana cup, med avreise med buss i morgen kl 05:30, har feber og hoster.

Gammel 21-07-23, 20:25   #105
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har fostra fire matsnobber som gjerne tar indrefilet av grasfôra, lokalprodusert, aldringsmodnet ku av bevaringsverdig rase servert med ovnsbakte minipotetet stekt på håndkløva småbjørk med rømme fra utrydningstrua småkyr fra Vestlandet.
Morsomt jada, men inni helvete dyrt.

Hadde joina dem ka dag som helst.

Kan gruffe over at jeg har mista piffen når det gjelder å lage middag til meg selv. Stadig flere dager der jeg bare har spist brødskive. Jeg som var så flink med dette før.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 21-07-23, 20:44   #106
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

15-åringen som skal på Dana cup, med avreise med buss i morgen kl 05:30, har feber og hoster.

Ånei,. God bedring til pasienten.

Gammel 21-07-23, 20:57   #107
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kan gruffe over at jeg har mista piffen når det gjelder å lage middag til meg selv. Stadig flere dager der jeg bare har spist brødskive. Jeg som var så flink med dette før.

Er fjordland og lignende et alternativ?

Gammel 21-07-23, 21:02   #108
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Regn , regn og regn. Aldri opplevd så mye regn i ferier på Sunnmøre før. Så tregt når man har en liten som burde vært ute konstant

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-07-23, 21:29   #109
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Regn , regn og regn. Aldri opplevd så mye regn i ferier på Sunnmøre før. Så tregt når man har en liten som burde vært ute konstant

Huh? Det regnar no lite denne sommaren i forhold til korleis det gjerne er.

Gammel 21-07-23, 22:02   #110
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nei, absolutt ikke. Jeg har som sagt aldri opplevd dette før og jeg ferierer på Sunnmøre hver sommer. Det har vært regn hele uken.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-07-23, 22:24   #111
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Nei, absolutt ikke. Jeg har som sagt aldri opplevd dette før og jeg ferierer på Sunnmøre hver sommer. Det har vært regn hele uken.

Ok, eg skal ikkje diskutere. Det er sikkert betre her enn der du er. Vi hadde ein time regn i går (ganske nøyaktig) og ei rask byge i dag. Kan anbefale Ålesund.

Gammel 21-07-23, 23:03   #112
Chablis
Drømmer

Standard

Ok, eg skal ikkje diskutere. Det er sikkert betre her enn der du er. Vi hadde ein time regn i går (ganske nøyaktig) og ei rask byge i dag. Kan anbefale Ålesund.

Da har du helt klart mindre enn vi har. Tror vi heller kan telle timer h or det ikke har vært regn, for det er få den uken her.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-07-23, 23:39   #113
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste en nyhetssak om at bønder nedover hele kysten i vest fryktet ødelagte avlinger pga. for mye regn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-07-23, 23:48   #114
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ånei,. God bedring til pasienten.

Takk, han var heldigvis mye bedre nå i kveld.

Gammel 21-07-23, 23:53   #115
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Leste en nyhetssak om at bønder nedover hele kysten i vest fryktet ødelagte avlinger pga. for mye regn.

Det har vel, såvidt eg har skjønt, vore verre nærare Bergen?

Eg er altså den fyrste til å klage over dårleg sommarvér og eg blir vérsjuk heilt på ekte. Her har det vore så fint at eg slo av robotklipparen fordi graset veks så sakte når det ikkje får vatn.

Alt dette vérpratet kan strykast frå gruffetråden eigentleg. Eg kjem tidsnok attende med dritvérsklaging.

Men gruff: 11-åring som alltid går rundt med ein fotball i beina sjølv om det er uttalt som ikkje lov inne. Det hjelper ikkje at han prøver vere grei og droppe ballen når han bytter den ut med ein ballong. Haudverken min veks og veks.

Gammel 22-07-23, 07:39   #116
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Oppkast.
Nærmer seg fem timer nå.

Da det først inntraff i natt begynte jeg å google på om hennes flørting med søsterens softis kunne gi slike reaksjoner, vi vet jo at hun reagerer på laktose.

Men dette er litt vel kraftig reaksjon for slikt. Det er nok noe annet. Jenta er helt tømt, begge veier.

Sånn gikk den siste natta på hotell denne ferien. Nå håper jeg bare vi får henne stabilisert til vi må sjekke ut. Ikke i mål enda. Der løp hun på badet igjen

Gammel 22-07-23, 07:55   #117
Chablis
Drømmer

Standard

Det har vel, såvidt eg har skjønt, vore verre nærare Bergen?

Eg er altså den fyrste til å klage over dårleg sommarvér og eg blir vérsjuk heilt på ekte. Her har det vore så fint at eg slo av robotklipparen fordi graset veks så sakte når det ikkje får vatn.

Alt dette vérpratet kan strykast frå gruffetråden eigentleg. Eg kjem tidsnok attende med dritvérsklaging.

Men gruff: 11-åring som alltid går rundt med ein fotball i beina sjølv om det er uttalt som ikkje lov inne. Det hjelper ikkje at han prøver vere grei og droppe ballen når han bytter den ut med ein ballong. Haudverken min veks og veks.

Rart det kan være så stor forskjell når det er så kort avstand, kan forstå hvorfor du mener det er fint vær da.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 22-07-23, 08:23   #118
Malama

Malama sin avatar

Standard

Når jeg sitter og ser på kartet på yr om hvordan regnet beveger seg så er det jo ikke uvanlig at det sniker seg rett nord/sør/øst/vest for der jeg er, og derved altså at det ikke blir så ille som et lite stykke unna. (eller helt notatet. Men denne sommerferien har vi tross alt hatt bedre vær enn meldt/fryktet for det aller meste.

Gammel 22-07-23, 09:18   #119
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan meddele at det såvisst har regnet mye her p Sunnmøre denne sommeren. Og de neste ti dagene ser ikke mye bedre ut.

Gammel 22-07-23, 09:50   #120
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Huff stakkars Malama. Er dette hun med mageproblemene? God bedring!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.