|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tips til kjøp av symaskin?Vår maskin har gått over i de evige jaktmarker, og vi trenger en ny symaskin.
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Tips til kjøp av symaskin?Kjøpte Bernette b38 ifjor, og er veldig fornøyd. Den har masse funksjoner, og er sikkert dyrere enn du har tenkt deg. Den har en jukse-overlock-søm som jeg prøvde for første gang igår, og det virket bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til kjøp av symaskin?Overlock er maskin nr 2, du trenger en vanlig symaskin først fordi overlock kun syr overlocksøm og det kan du i mange tilfeller ikke bruke. Overlock er mest egnet til overkasting av sømrom og sammensying av plagg, men en vanlig symaskin er et must i tillegg. Du kan feks ikke legge opp ei bukse med overlock. En bra vanlig symaskin har også en enkel form for overlocksøm som gjør god nytte for seg når vi snakker om kun enkel søm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Tips til kjøp av symaskin?Den andre symaskinen min er en Bernina 730 fra 1964, funker knall og syr gjennom flere lag tunge stoffer. Er oppvokst med denne, og var så heldig å arve den. Skikkelig arbeidshest. Men jeg ønsket en maskin som var lettere å dra med seg på sykvelder og kurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til kjøp av symaskin?Jeg har en janome easy jeans, en arbeidshest som ikke er super - avansert men funker til alt jeg trenger den til
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Tips til kjøp av symaskin?Takk for supre tips, akkurat det jeg trengte!
![]() |
|
|