Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor ofte slippe fram trafikk?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor ofte bør fører slippe forbi?
Hver ENESTE busslomme/avkjøringsmulighet 11 15,71%
Hver gang det er bil bak 9 12,86%
Når det er mer enn 5 biler bak 35 50,00%
Når det er mer enn 10 biler bak 8 11,43%
Hver km 12 17,14%
Hver 5 km 8 11,43%
Minst en gang for hver mil 4 5,71%
Når det er mer enn 20 biler bak 0 0%
Ca hvert kvarter 4 5,71%
Ca hver halvtime 2 2,86%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 70. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-23, 11:44   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.542
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte slippe fram trafikk?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Slik jeg leser det her er det avgjørende at han kunne valgt sykkkelveien (og lavere fart) men insisterer på kollektivfeltet selv om han ikke greier å holde trafikkflyten.

Det vil alltid være mulig å finne en gang- eller sykkelvei i området som man kan påstå at syklister skal sykle på. Å skulle sykle på gang- og sykkelfeltet ville medført en omvei for syklisten som fikk bot. Jeg leser dette som at syklister i realiteten ikke er velkommen noe sted. Annet enn muligens i dedikerte sykkelfelt, som det ikke er mange av og som ikke alltid er knyttet sammen heller.

Vi trenger at flere sykler, men lovverket - og veiene - er ikke tilpasset dette. Om jeg ikke tar feil, så er det fremdeles slik at syklister skal holde gangfart (definert til maks 6 km i timen) hvis de skal passere gående på fortau. Det gjør det umulig å passere en som jogger på fortau, for eksempel.

Jeg har sluttet å sykle. Blant annet fordi jeg ikke føler meg velkommen noe sted i trafikken. Dermed er det en bil mer på veiene stadig vekk. Lurer på om det vil avhjelpe trafikkavviklingen, siden hensynet til trafikkavviklingen var det som Høyesterett mente måtte vurderes opp mot syklistens ulemper.

__________________
Oss ska verne om livet langs vegen oss går.
Ingen kan hauste der dauden sår.
Blomen ska bløme og graset ska gro,
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no