|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#741 |
can-jur
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Det er vel ingen som innrømmer at de kjører over fartsgrensa. Folk innrømmer det vel knapt når de blir tatt. Men realiteten er at svært mange gjør det. Det er mye mer akseptert å kjøre i 85 i ei 80 sone enn 75. Selv den lokale lensmannen ble overrasket over hastighets nivået da det ble påbegynt veiarbeid. 1/3 av tungtrafikken kjører utenom sjikanen som er satt opp for å få ned farten. De kunne bare spurt naboen
![]() |
![]() |
#742 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Å ta ansvar for egen kjøring er jo ikke bare å ikke overskride fartsgrensen. Jeg er en pyse på glatte vinterveier, og derfor kjører jeg da inn på busslommer for å slippe folk forbi om det blir kø bak meg. Jeg har også min del av ansvaret for å unngå forbikjøringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
can-jur
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4
Det er helt riktig. Men om du har en 50 tonns trailer 3-5 meter bak kommer du faktisk ikke av uten å utsette deg for stor fare. Og her hvor jeg bor er det livsfarlig å blinke til høyre om du holder lav fart. De bak tar det som en invitt til å kjøre forbi selv om du egentlig bare skal svinge av og det slett ikke er klart.
![]() |
![]() |
#744 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, hvis du nå er over i en rant om at det for mange som kjører for fort, så ranter jeg gjerne med deg. Slutt med å kjøre for fort – det er livsfarlig!
![]() |
#745 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Melder meg, setter cruisecontrol på 90 km/t på Hanestad der det er gjennomsnittsmåling. Kjører ofte litt over hvis 80 km/t eller mer, aldri ellers.
![]() |
#747 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Såpekassetråden #4Det er jo hvertfall trafikkfarlig!
![]() |
#748 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Klassisk tute-situasjon.....Om det ikke hadde vært forbikjøringmuligheter, hadde jeg faktisk tutet der. Makan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Og så er det veier, og så andre veier. Noen smalere og mer svingete enn andre, så utfordringene er ikke lik over det ganske (langstrakte) land. :vestlending:
![]() |
#751 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Såpekassetråden #4Skjønte vedkommende det da?
![]() |
#753 |
can-jur
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Vi er blitt et folk av idioter som trykker lik og del ukritisk på alt uten å overhode ta et minutt til å tenke oss om.
![]() |
![]() |
#755 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Samme her , Blondie. Jeg fikk litt sjokk da jeg var sensor på norsk-eksamen og oppdaget hvor mange 17-åringer som ikke gjenkjenner en reklame eller forstår formålet med den.
![]() |
![]() |
#756 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Hva er greia med de "for store" squash-ene, egentlig? Ser også at folk deler den.
![]() |
#757 |
can-jur
|
De har mugnet på lager og kan ikke selges. Derfor er de lagt utover jordet og brukes til jordforbedrer/gjødsel. Men noen har diktet opp at de er for store og at kjedene ikke vil ha dem.
![]() |
![]() |
#758 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Ah, så det er rett og slett for mange squash, så de har blitt liggende?
![]() |
#759 |
can-jur
|
Jeg kjenner ikke hele historien, så det tørr jeg ikke mene noe om
![]() |
![]() |
#760 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Såpekassetråden #4Altså MÅ alle nyhetssendinger handle om Erna/Sindre-saken? Jeg skjønner at det er viktig, men hver_eneste_nyhetssending, hver_eneste_dag, i flere uker?! HVOR mye nytt kan det være å snakke om? Går det an å la det ligge litt, bare pause i noen dager, oppdatere oss når det faktisk skjer noe - eller hva med rett og slett bare å komme tilbake når saken har vært utredet og etterforsket, og det har kommet en konklusjon? Ta en oppsummering og fortelle hvordan det gikk til slutt? Hadde det vært mulig tro?
![]() |
|
|