|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Epikur
|
![]() Sv: Drømme - og hatjobb?
Selvsagt gjør det det. Min feil.
Bytter du ut passasjerer med gjester, så har du arbeidet på et fjordhotell eller et sentrumshotell i julebordssesongen i et nøtteskall. Men overtidsbetaling får man, da. :fagforent i HR i gamle dager:
![]() |
#122 |
kamerat
|
![]() Sv: Drømme - og hatjobb?Topp
![]() |
#123 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, beklager, men det stemmer nok ikke, selv om bildet mange (de fleste) har av flyvertinne-yrket er at det er en serveringsjobb i trange omgivelser. Jobben består nok av mye mer enn det, og servering og salg av taxfree-varer utgjør bare en bitteliten del av jobben vår. Før passasjerene kommer ombord har vi allerede vært på jobb i 1-2 timer.
![]() |
#124 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Selvsagt forstår jeg at folk tenker og ønsker forskjellig, men det er ikke til å komme fra at det allikevel er en jobb som virker svært tiltrekkende på svært mange, og da er det for meg (som har jobbet som flyvertinne i snart 14 år)underlig at noen synes det kan være en så skrekkinngytende jobb at man setter det på bunn 3 over fæle yrker. Hver gang SAS utlyser jobber, så er det ca. 5000 søkere til kanskje 50 stillinger, og jeg tror helt ærlig ikke at alle disse menneskene søker fordi de vil servere og selge taxfree-varer.
![]() |
#125 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
kamerat
|
![]() Sv: Drømme- og hatjobb?Jeg hadde ikke flyvertinne (kabinansatt?) på bunnplass, men det er nok ikke så langt unna. Jeg kan godt si hvorfor: Personlighetstypen min egner seg ikke noe særlig til serviceyrker. Jeg liker å få være en del i fred og konsentrere meg, og jeg har ganske lav toleranse for masing, syting og kravstorhet som jeg oppfatter som urettmessig. Så jeg tror jeg både ville blitt deprimert og frustrert i mitt stille sinn, og hissig og oppfarende i yrkesutøvelsen. Jeg ville ikke vart lenge. For meg ville det vært et helt forferdelig yrke, og det er nok best for alle parter at jeg har selvinnsikt nok til å holde meg unna.
![]() |
#127 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Drømme- og hatjobb?Jeg drømmer om å åpne egen restaurant, men det blir nok med drømmen. Jeg elsker å ordne og administrere, så mannen min skulle jobbe på kjøkkenet og jeg kunne fikse alt det andre.
![]() |
![]() |
#128 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Drømme- og hatjobb?
Brannmenn? De rydder helst vrakgods og slikt. Ambulansepersonellet, samt begravelsesbyrå, gjør det oftere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
En som trener
|
![]() Sv: Drømme- og hatjobb?Drømmejobber: |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
intro
|
Jeg var en av de få som i studietida hadde læreryrket som plan A; det har jeg hatt siden jeg var fem år. Likevel er jeg en av de få som faktisk ikke har blitt lærer, men har jobbet med andre ting i snart ni år. Verden er rar!
![]() |
![]() |
#131 |
Protonterapeut
|
Nå ser jeg jo at nolo har påpekt det allerede da. Camilla's kro. Viktigviktig.
Jeg er 1,64.
1.Voss - Ekstremsportveko, ski, Vossajazz,
![]() |
#133 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
#134 |
Protonterapeut
|
![]() |
#135 |
Protonterapeut
|
Jeg er jo bare glad til den dag i dag. Det var et innfall jeg fikk da jeg var arbeidsløs for en kort stund. Jeg hadde da aldri trodd jeg skulle komme helt til intervju.
![]() |
#136 |
intro
|
Jeg også - for ikke å snakke om jobber som ikke finnes. "Vel, hun som hadde denne jobben i fjor, har nå sagt at hun vil ha den i år igjen, men vi kan jo snakke med deg allikevel" eller "Sant å si kommer en intern søker til å få denne jobben, men vi kan jo snakke med deg allikevel, og jeg skal ha deg på blokka".
![]() |
![]() |
#137 |
<*(((<
|
Jeg har aldri drømt om å bli lege, mye skyldes nok en far som ikke la skjul på frustrasjonen sin over arbeidsforholdene. (Men nesten alle andre jeg kjenner med legeforeldre har endt opp i medisin på en eller annen måte, så det kan ikke være så ille |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|