Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 08:45   #121
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

I Vaksdal heter det Camilla's kro.

Selvsagt gjør det det. Min feil.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ulempene:
- Takle å stå opp 3 om natten.
- Takle å legge seg 3 om natten.
- Gå oppreist og jobbe i opptil 15 timer i strekk - uten pause.
- Ingen overtidsbetaling eller søn-og helligdagstillegg (det kan være surt å måtte jobbe julaften, nyttårsaften, 17.mai, påske osv.)
- Sure, klengete, bedrevitende passasjerer som "eier verden".

Bytter du ut passasjerer med gjester, så har du arbeidet på et fjordhotell eller et sentrumshotell i julebordssesongen i et nøtteskall. Men overtidsbetaling får man, da. :fagforent i HR i gamle dager:

Gammel 28-08-07, 08:58   #122
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Topp
1. Forsker (med eller uten undervisning ved siden av)
2. Språkkonsulent og offisiell besserwisser
3. Fagbokredaktør i et forlag

Bunn
1. Selger (alle typer, men telefonsalg virker verre enn verst)
2. Sitte i kundeserviceskranke og motta klager
3. Det aller meste i helsevesenet

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:07   #123
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bytter du ut passasjerer med gjester, så har du arbeidet på et fjordhotell eller et sentrumshotell i julebordssesongen i et nøtteskall. Men overtidsbetaling får man, da. :fagforent i HR i gamle dager:

Nei, beklager, men det stemmer nok ikke, selv om bildet mange (de fleste) har av flyvertinne-yrket er at det er en serveringsjobb i trange omgivelser. Jobben består nok av mye mer enn det, og servering og salg av taxfree-varer utgjør bare en bitteliten del av jobben vår. Før passasjerene kommer ombord har vi allerede vært på jobb i 1-2 timer.

Jeg tror 2 dager av flyvertinne-kurset på 6 uker omhandlet servering og kaffekoking. Resten var flykunnskap, nødprosedyrer og førstehjelp med det det innebærer av kursing......

:har også jobbet som servitør i julebordssesongen:

Gammel 28-08-07, 09:12   #124
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Altså grunnen til at folk setter det på sinn bunn 3 er jo forskjellige, men jeg undrer mdg jo også over at de kan sette sykepleier på bunn 3, og ihvertfall hjemmesykepleier. Men jeg tenker at man har jo ikke prøvd det, og aer ikke hva de snakker om. På lik linje som at jeg ville heller aldri bli flyvertinnne, og har jo ikke prøvd det, og kommer aldri til å ha noe ønske om det. Men jeg har et bilde av hvordan det er, og det holder i massevis. Jeg tenker på å servere mat og ta betalt for tax-free varer, noe som for meg frister svært lite. Men selvfølgeølig innebærer jobben mye mer.

Selvsagt forstår jeg at folk tenker og ønsker forskjellig, men det er ikke til å komme fra at det allikevel er en jobb som virker svært tiltrekkende på svært mange, og da er det for meg (som har jobbet som flyvertinne i snart 14 år)underlig at noen synes det kan være en så skrekkinngytende jobb at man setter det på bunn 3 over fæle yrker. Hver gang SAS utlyser jobber, så er det ca. 5000 søkere til kanskje 50 stillinger, og jeg tror helt ærlig ikke at alle disse menneskene søker fordi de vil servere og selge taxfree-varer.

Gammel 28-08-07, 09:25   #125
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvsagt forstår jeg at folk tenker og ønsker forskjellig, men det er ikke til å komme fra at det allikevel er en jobb som virker svært tiltrekkende på svært mange, og da er det for meg (som har jobbet som flyvertinne i snart 14 år)underlig at noen synes det kan være en så skrekkinngytende jobb at man setter det på bunn 3 over fæle yrker. Hver gang SAS utlyser jobber, så er det ca. 5000 søkere til kanskje 50 stillinger, og jeg tror helt ærlig ikke at alle disse menneskene søker fordi de vil servere og selge taxfree-varer.

Jo det kan hende, på lik linje som at mange ønsker å bli sykepleiere. Men at du syns det er underlig at folk absolutt ikke vil bli det du er utdannet som, syns jeg er spesielt.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:31   #126
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Jeg hadde ikke flyvertinne (kabinansatt?) på bunnplass, men det er nok ikke så langt unna. Jeg kan godt si hvorfor: Personlighetstypen min egner seg ikke noe særlig til serviceyrker. Jeg liker å få være en del i fred og konsentrere meg, og jeg har ganske lav toleranse for masing, syting og kravstorhet som jeg oppfatter som urettmessig. Så jeg tror jeg både ville blitt deprimert og frustrert i mitt stille sinn, og hissig og oppfarende i yrkesutøvelsen. Jeg ville ikke vart lenge. For meg ville det vært et helt forferdelig yrke, og det er nok best for alle parter at jeg har selvinnsikt nok til å holde meg unna.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:36   #127
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drømmer om å åpne egen restaurant, men det blir nok med drømmen. Jeg elsker å ordne og administrere, så mannen min skulle jobbe på kjøkkenet og jeg kunne fikse alt det andre.

Jeg kunne IKKE tenkt meg å være sykepleier. Det høres forferdelig strevsomt ut for en forholdsvis dårlig betaling og med masse grinete pasienter. Jeg har vært en liten tur innom helsevesenet, og konstaterte fort at dette ikke var et værende sted for meg.

Tror ikke egentlig at jeg hadde egnet meg i forsvaret heller. Jeg er dårlig på å motta meningsløse kommandoer.

Gammel 28-08-07, 09:45   #128
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig ofte er det brannmenn som gjør det....

Brannmenn? De rydder helst vrakgods og slikt. Ambulansepersonellet, samt begravelsesbyrå, gjør det oftere.

Hvis noen legger seg på togskinna, er det ikke brannvesenet som blir tilkalt, for å si det slik.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:47   #129
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmejobber:

1. Forsker (innen epidemiologi, gjerne med litt undervisning)
2. Restauranttester for Michelin
3. Aerobicinstruktør

Hatjobber:

1. Alt innen helsevesenet (eller andre steder) som innebærer kontakt med pasienter, døde personer og/eller kroppsvæsker
2. Renhold
3. Sånn som tar imot penger i bomstasjoner

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:57   #130
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg må forresten legge til at jeg hadde ledd høyt og lenge hvis jeg hadde hørt for fem år sida at jeg kom til å bli lærer. Jeg synes det er litt trist at det er en sånn plan B for mange.

Jeg var en av de få som i studietida hadde læreryrket som plan A; det har jeg hatt siden jeg var fem år. Likevel er jeg en av de få som faktisk ikke har blitt lærer, men har jobbet med andre ting i snart ni år. Verden er rar!

Gammel 28-08-07, 10:03   #131
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Camillas kro i Vaksdal?

Nå ser jeg jo at nolo har påpekt det allerede da. Camilla's kro. Viktigviktig.

Jeg kan opplyse om at det er en grunn til at man må være over 1,60 høy,

Jeg er 1,64. måtte være 1,65.

Vi kan rangere:
Fra topp til bunn. Gjerne med forklaring.

1.Voss - Ekstremsportveko, ski, Vossajazz,

Resten:
Evanger - Gudsforlatt, siste togstopp før hytten.
Arna - Rånebydelen over alle rånebydeler.
Stanghelle - Der toget ikke lenger stopper ...
Vaksdal - Eh, neitakk
Dale - De har garn. Og lagerutsalg for mye rart. Ellers er det vel lite å gjøre der også.
Trengereid - Det er midt i ingenting det!
Vossestrand - Campingplass
Vinje - Et sted vi bare kjører forbi.
Gudvangen - Et sted for de som gidder å fiske
Flåm - Tettpakket av turister.
Aurland - Nydelig sted, i hvert fall Aurlandsdalen, men etter å ha kjørt forbi tusen ganger, så er jeg faktisk lei.

Gammel 28-08-07, 10:06   #132
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er 1,64. måtte være 1,65.

Makan til diskriminering! :5 cm for kort, men ville aldri vært flyvertinne uansett :

Gammel 28-08-07, 10:07   #133
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Drømmejobber:

1. Forsker (innen epidemiologi, gjerne med litt undervisning)

1. Alt innen helsevesenet (eller andre steder) som innebærer kontakt med pasienter, døde personer og/eller kroppsvæsker

Du kjem vel streng tatt innom kroppsvæsker om du skal forske innan epidemiologi, eller?

Gammel 28-08-07, 10:07   #134
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Topp:

1. Prinsesse

DET burde jeg jo ha skrevet.

:løper tilbake og redigerer:
Men jeg ER jo det allerede da. Dog uten engleskole.

Gammel 28-08-07, 10:09   #135
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Makan til diskriminering! :5 cm for kort, men ville aldri vært flyvertinne uansett :

Jeg er jo bare glad til den dag i dag. Det var et innfall jeg fikk da jeg var arbeidsløs for en kort stund. Jeg hadde da aldri trodd jeg skulle komme helt til intervju.

Nå har jeg det dog med å komme til intervjuer på jobber jeg egentlig ikke vil ha.

Gammel 28-08-07, 10:24   #136
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er jo bare glad til den dag i dag. Det var et innfall jeg fikk da jeg var arbeidsløs for en kort stund. Jeg hadde da aldri trodd jeg skulle komme helt til intervju.

Nå har jeg det dog med å komme til intervjuer på jobber jeg egentlig ikke vil ha.

Jeg også - for ikke å snakke om jobber som ikke finnes. "Vel, hun som hadde denne jobben i fjor, har nå sagt at hun vil ha den i år igjen, men vi kan jo snakke med deg allikevel" eller "Sant å si kommer en intern søker til å få denne jobben, men vi kan jo snakke med deg allikevel, og jeg skal ha deg på blokka". :liker ikke offentlige stillingsannonser:

Gammel 28-08-07, 11:02   #137
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hmm... vet ikke om det er snilt eller dårlig gjort å si dette jeg men: legeyrket er ikke spesielt hyggelig eller interessant altså. Tror
det må være et av de yrkene hvor det er virkelig stor prosent av arbeidstakerne som er dødsfrustrert over jobben sin.

Jeg har aldri drømt om å bli lege, mye skyldes nok en far som ikke la skjul på frustrasjonen sin over arbeidsforholdene. (Men nesten alle andre jeg kjenner med legeforeldre har endt opp i medisin på en eller annen måte, så det kan ikke være så ille ).

Men jeg må innrømme at jeg ble litt fascinert av medisin i løpet av tiden som prematurpappa på neonatal. Man ender opp med å prøve sette seg inn i så mye rundt situasjonen som man orker, og jeg følte at jeg hadde lett for å ta det til meg. Så klart blir det mest overflatekunnskap ("Everyone is a doctor these days!"), men en forståelse av statistikk og at de samme symptomene kan være tusen ting eller ingenting hjelper på (pluss å bli forklart av hyggelige leger eller egen legepappa når man lurer på ting). Og det var en klar fordel å komme seg på høyden begrepsmessig, både legene og sykepleierene snakket mer fritt med meg når de følte at jeg forsto mye av terminologien.

Uansett er jeg glad for å ha prioritert en jobb hvor jeg selv bestemmer arbeidsdagen, misunner ikke leger og sykepleiere all løpingen!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:36   #138
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ble jo en særdels morsom tråd

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 12:15   #139
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmejobb:
Forfatter
Kunstmaler
Kunstfotograf

Jeg tror ikke det finnes en jobb jeg absolutt ikke kunne hatt.

Gammel 28-08-07, 12:19   #140
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Drømmejobb:
Jeg tror ikke det finnes en jobb jeg absolutt ikke kunne hatt.

Hva med skarpretter? (Ok, så er det kanskje ikke så aktuelt i Norge, mænne...)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.