|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Leser
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet
Nei, Jakob og Narve har ikke kontakt. De er jo utøvere og når Narve har Gjert som trener og Jakob ikke vil ha noe å gjøre med han som trener, så er det jo ikke rart at det blir minimal kontakt. Det virker jo ikke som om det er noe problem heller, begge presterte jo bra?
Enig i det, men dette er faktisk det eneste de (brødrene) har sagt om konflikten. De ønsker han ikke som trener, og begrunnelsen var at han var så nervøs og stresset at han ødela for dem. Dette med frokosten var et eksempel på det (og så ble det imøtegått, men poenget er at dette er det de har sagt var problemet)
![]() |
#62 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetHerremingudogskaper, så lei man kan bli bare av å tilbakevise påstander her på FP. Henriks tirade er fullt ut forståelig.
![]() |
![]() |
#63 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetOg det er snedig, at å argumentere for at man ikke skal behøve å vite mer, og at man ikke har krav på å vite mer, for å forstå at en situasjon er komplisert og vond, blir møtt med påstander om at da vet man antagelig mer enn man sier. Jeg sier jo det helt motsatte.
![]() |
![]() |
#64 |
Leser
|
Det som står i sitatet til Karamell er jo relatert til trener-utøver relasjonen, ikke til far-sønn relasjonen? Jeg tenker at det å bryte med foreldrene sine er noe annet enn at man ikke jobber med dem.
Hvem er det i tråden her som er ute etter å ta Ingebrigsen-brødrene på noe? Og hva er det de sier?
Nei, det tror jeg ikke så mange har sagt heller? Men hvis Narve ønsker å ha Gjert som trener, og han presterer bra da, så er det jo rimelig at forbundet bistår Narve også?
![]() |
#65 |
Leser
|
Dette var det sitatet jeg tenkte på:
Jeg vil ikke kalle det å bryte helt med en forelder, hvis man slutter å jobbe med vedkommende, men treffes ellers.
![]() |
#66 |
Leser
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetHer var det Henrik I sa i VG
![]() |
#67 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDen siste der er vanskelig, uten tvil. Og det er vel der jeg tenker at forbundet vet mer enn det menig mann gjør, siden de har gjort det de har gjort.
![]() |
#68 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg har forstått utsagnet Karamell siterer, dithen at de ikke er der ennå, at Gjert har inntatt noe farsrolle igjen. Da kunne de vel hatt kontakt som far og sønn under mesterskap, selv om de ikke er knyttet til hverandre sportslig sett. Da er det i mine øyne et brudd, selv om de eventuelt skulle ha sporadisk/praktisk kontakt rundt enkelte ting. Men jeg kan ha forstått det feil, for all del. Og så mener jeg at vi ikke trenger å vite mer heller, for å likevel forstå at mediestormen rundt relasjonen, hadde man neppe orket om det bare var snakk om bagateller. Ei heller tror jeg det ville vært et problem om Gjert fikk være til stede som trener for Narve, om det bare var snakk om at han enkelt og greit ikke trener Jakob mer.
![]() |
![]() |
#69 |
Leser
|
Hva er det de har gjort? Det de har gjort er at de har nektet Gjert I tilgang - slik at han ikke forstyrrer sønnen Jakob. Dette er vel i den profesjonelle relasjonen, hvor de har sagt at de ikke ønsker å ha kontakt med han. De trenger vel ikke å vite mer?
![]() |
#70 |
Shake it out!
|
Jeg tror ikke at en enkeltutøver får diktere at en annen utøvers trener ikke får akkreditering fordi dette «forstyrrer». Det er jo åpenbart at det også forstyrrer Narve at han ikke får ha treneren sin der. Så da tenker jeg at det har blitt gjort en vurdering der, basert på kunnskap vi andre kanskje ikke innehar. Men det er selvfølgelig ren synsing fra min side.
![]() |
#71 |
Introvert textrovert
|
Når noen ikke (knapt) har snakket med faren sin siden januar 2022, er det mer enn bare trenerrelasjonen det er snakk om, i min tolkning.
![]() |
#72 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er helt på linje med Niobe, imidlertid synes jeg tiraden til Henrik var litt furten og barnslig. Men nå har jeg heller ikke veldig sans for toppidrettsliv..
![]() |
#73 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJa, altså tiraden til Henrik var litt ... malplassert. Og feber kan man vel få uansett?
![]() |
#74 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg tenker at Narve hadde hatt god nytte av litt hjelp med kommunikasjon og hvordan ordlegge seg i media, der syns jeg både Gjert og forbundet har sviktet han skikkelig, det hadde vært langt bedre om han bare hadde svart, jeg er så fornøyd med min egen utvikling, og ikke svart direkte på spørsmålene om akkreditering eller kontakt med andre utøvere. Da hadde han sluppet unna mediestormen i stor grad, og også Jakob ville fått det bedre.
![]() |
#75 |
Leser
|
Ja, har tittet gjennom to andre artikler (portrett i aftenposten 2022) hvor han sier det samme. Og NRK artikkel i juni 2022 som baserer seg på intervjuet i New York times. Der også sier de det samme.
Ingen steder finner jeg noe om at de har brutt med han privat. Det kan de selvsagt ha gjort, jeg bare sier at det ikke er nevnt i media i det hele tatt, og da synes ikke jeg at det er relevant. Hvis dere vet noe annet så er jo det greit, og det er det jeg påpeker når jeg sier at vi ikke dikuterer på de samme premissene.
Sånn apropos stikk ...
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 28-08-23 kl 17:29. Årsak: Skriver fra mobil, mye feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg vet ingenting om dem, men jeg tolker altså "knapt vært kontakt siden januar 2022" som ikke kontakt privat også, ikke bare som "ikke har trent med".
![]() |
#77 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetAv barn og fulle folk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvis noen her inne, vet noe de vet fordi de har et eller annet mandat, håper jeg da virkelig de holder seg helt unna tråden. Utover å lese den. Noe annet ville vært veldig, veldig ugreit. Jeg forstår veldig godt at Lille Meg tenker at blant annet du vet mer enn du vil si, for det tenkte jeg også. Den "for mange uskyldige"-kommentaren hinter jo veldig til det.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 28-08-23 kl 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, absolutt, jeg bare påpeker at de kan finnes. Også her. Sist redigert av Hyacinth : 28-08-23 kl 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDet greieste er å vite minst mulig.
![]() |
|
|