|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gruffetråd #16Den femtende gruffetråden er låst. Den 16. gruffetråden erklæres herved for åpnet. Godtfolk, fyr løs. |
![]() |
![]() |
#2 |
Lesende
![]() Sv: Gruffetråd #16Det er mørkt ute, jeg er alene hjemme og har glemt å fylle på lageret med stearinlys. |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Det ringte noen fra et italiensk nummer klokken 04 i natt. Da fikk jeg ikke sovnet om før rett før jeg skulle stå opp. |
![]() |
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd #16Absolutt alt er presset inn denne uka, og til helgen må jeg/vi gjøre noe vi egentlig hverken har tid eller lyst til. Men må. .
#5 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråd #16PMS.
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Jeg må fnise litt av utenlandske bobilturister som tror Norge er øde? Eller at en vei i skogen sikkert ikke er i bruk? Jeg vet egentlig ikke hva de tenkte da de parkerte midt på traktor veien vår. Vi passerte på tilstøtende vei i bil og ble ganske fnisete for vi visste at innenfor der bobilen sto var det to traktorer og en diger dumperhenger som skulle fram
![]() |
#7 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråd #16
#8 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Må stemme på "feil" parti til lokalvalget, fordi de er de eneste som stemmer "riktig" på to veldig viktige saker. Og de har en merkelig vettug topp-representant. Kommer helt sikkert til å angre meg mange ganger de neste fire åra, men kan virkelig ikke risikere at det som MÅ bygges ikke blir bygd, eller at det som ikke bør bygges blir bygd. Kjenner det skurrer skikkelig langt inni sjela å stemme feil, men når riktig parti ikke hører på meg*, så får de bare klare seg uten den stemma. Det er et lite parti i en liten kommune, så det skal ikke mange stemmene til for å vippe dem ut.
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Veldig spent på hva det betyr, gajamor.
Dette varierer selvsagt MASSE. Bare på det lille stedet jeg kommer fra, så varierer kulturen fra det mest innavla og bakstreverske og dobbeltmoralske på ett sted, til det mest utadvendte, inkluderende og fremoverlente til stedet en mil unna. Hørt på klasse-reunion på sted 1: "Åja, du bur i Oslo, du. Huff. Huff. Eg var innom der på veg heim frå Syden ein gong. Da var jo fullt av negra, fatta ikkje kossen du helde ut". Så joda. Neida.
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråd #16Ahh, jeg bor altså for all del et sted jeg tenker på som ganske så.... Konservativt, for å si det sånn. Men trolig ikke så ille. Men jeg tviler ikke på at noen av dem finnes. Jeg bare heldigvis omgås hakket mer oppegående personer. (dog for all del...)
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Oi!
#12 |
Klare sjøl
#13 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Apropos farlig i Oslo. Min bror bor på Anker hotell denne uka og han synes ikke det er gøy å gå hjem på kvelden så han tar trikken. Han opplever storgata som litt skummel. |
![]() |
![]() |
#14 |
Lesende
Det gjør han sikkert rett i. Jeg opplevde noe skummelt i Storgata i 1989, en fyr som banka en dame. Han løp da jeg snakka til ham. Men vanlig kan jeg ikke si det er. |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Jeg flyttet jo til Oslo i 2000, og husker en telefonsamtale med ei venninne på vei hjem fra undervisning. Klokka var 21, og jeg måtte ned på Oslo S for å ta t-banen ut til Holmlia. Venninna mi tiltet i vinkel, at jeg kunne gå på Oslo S så sent, jeg kom jo til å bli drept! Og da jeg (mystisk nok) overlevde det, og gikk av t-banen på Holmlia, og hun spurte hvor jeg nå var, så tiltet hun nok en gang..
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Det finnes jo absolutt enkeltsteder i Oslo som er svært belastet. Storbyproblematikk, osv.
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi hadde besøk av noen venner fra Philadefia (den amerikanske byen, ja). Vi gikk fra bar til bar en sensommerkveld, og idet vi passerte krysset storgata og nygata spurte den ene meg om det fantes steder i Oslo som var farlige. Da knegget jeg ganske godt, for jeg følte vel at vi stod nøyaktig på det farligste stedet i Oslo akkurat da spørsmålet kom.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #16Nei, det er ingen steder i Oslo, som jeg har opplevd, at jeg føler meg redd. Mer at man ser ting som er ubehagelige (veldig rusede mennesker, narkotikahandel).
#19 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Nå måtte jeg sjekke i Google maps akkurat hvor dette er (hvem legger merke til gatenavn, liksom
|
|