Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-23, 22:03   #141
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Bonzai, her.

Det der er så jævlig dårlig opplegg. Det gjør det jo sånn at folk må bare bli 100% sykmeldt fra dag en.

Ja. Og å forandre spillereglene underveis, og ikke ville rette opp i konsekvensene, er i grunn skikkelig bedritent gjort. Hade jeg bare bedt om 50% ufør fra begynnelsen av, ville dette ikke vært noe problem. Men jeg trodde og håpet at jeg skulle få det til. Og alle rådet meg også til å tyne meg, for å holde meg unna det kompliserte NAV-systemet. Jeg blir i hcert fall ikke friskere av å være livredd for en umulig økonomi, i tillegg til alt det andre. Heller ikke blir jeg friskere av å ikke ha noen mulighet til å kjøpe det anbefalte medisinske behanslingsutstyret til mange tusen, som man trenger for å få det i hvert fall noe bedre. -Noe som staten og helseforetaket ikke vil dekke fordi den aktuelle sykdommen ikke får diagnosekoden sin før man bestemmer seg for å ta i bruk icd11 her til lands. Det er varslet at dette vil ta år, selv om f eks Danmark allerede har klart å innføre det nye systemet. (Nesten så jeg gruffer ekstra over Knut Knudsen og hele fornorskingen av det Danske språket. Med fortsatt dansk kunne vi jo bare lånt deres opplegg... )

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 22:09   #142
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaija. Det er så mye drittregler knyttet til det der.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 22:15   #143
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kaija. Det er så mye drittregler knyttet til det der.

Takk. Ja, drittregler, og drittfolk som kunne ha ordnet opp, men som ikke synes det nødvendigvis er så feil at reglene er sånn.

Innser at om dette fortsetter blir jeg veldig raskt ei bitter gammal, hurpete heks.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 22:31   #144
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjønner jeg veldig godt.

Input er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 22:37   #145
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det skjønner jeg veldig godt.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 23:26   #146
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt i samme bås som deg Kaija. Da jeg ble syk og senere ville tilbake til arbeidslivet klarte jeg ikke forstå at NAV-personen hadde rett i at jeg burde søke mer enn 50 % uførhet. Jeg var bare strålende glad for at jeg klarte å jobbe 60 % over tid, så da søkte jeg 40 % uførhet. Men neida, da blir man straffet for å få til noe mer enn halv stilling og får ikke dekket opp resten. 60 % av full lønn får jeg jo av arbeidsgiver, men ikke dekket opp resten med uføretrygd. Hadde jeg jugd på meg lavere restarbeidsevne, så hadde jeg fått full lønn.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 00:10   #147
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Så leit å høre, Strå.
Jeg prøver å ta dette med fatning og ro, men de siste dagene har panikken og angsten spist meg helt opp rundt dette.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 00:12   #148
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har sikkert tapt masse penger med å gå til 50, til 70 og nå til 80 % ufør i fjor. En gang, om ikke så lenge blir det nok 100 % også. Og jeg mottar ikke en eneste krone fra pensjonskassen. Jeg kjørte saken så langt jeg kunne med advokat fra Utdanningsforbundet, men orket ikke mer når de ikke kom lenger.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 07:53   #149
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En tosk på Finn som har gitt meg 7,5 i vurdering. Hva er det for noe da? Jeg forhåndsbetalte til og med via Vipps uten noe mer om og men. 3500kr. Jævla løk altså! Selv jeg handler ikke av en som har en så lav vurdering.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 10:01   #150
Input

Input sin avatar

Standard

Sånt er irriterende, Floksa! Jeg opplevde også det en gang, etter å ha gitt bort et bord og stoler, og blitt hjemme fra jobb slik at han kunne hente på dagtid. Han ga meg dårlig vurdering fordi han mente min beskrivelse av bordet ikke var nøyaktig nok, han fant nemlig et lite hakk på undersiden som jeg ikke hadde opplyst om.

Input er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 10:02   #151
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men 7,5 er da ikke superlavt eller?

Gammel 15-09-23, 10:11   #152
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Men 7,5 er da ikke superlavt eller?

Alt under ti på Finn er dårlig.
Jeg irriterer meg også over hvor mye dette irriterer meg (mulig jeg skal sjekke kalenderen) men nå har jeg mest lyst til å slette hele Finn. Så skamfullt synes jeg det er. 7,5 er hakket før svindler.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 10:21   #153
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, jeg har sikkert tapt masse penger med å gå til 50, til 70 og nå til 80 % ufør i fjor. En gang, om ikke så lenge blir det nok 100 % også. Og jeg mottar ikke en eneste krone fra pensjonskassen. Jeg kjørte saken så langt jeg kunne med advokat fra Utdanningsforbundet, men orket ikke mer når de ikke kom lenger.

Uff, det er så kjipt.
Jeg vil få ca 3% fra pensjonskassen nå,sa de. Nesten så de bare kan beholde pengene sine. Men så sløsete kan man ikke være.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 11:15   #154
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Alt under ti på Finn er dårlig.
Jeg irriterer meg også over hvor mye dette irriterer meg (mulig jeg skal sjekke kalenderen) men nå har jeg mest lyst til å slette hele Finn. Så skamfullt synes jeg det er. 7,5 er hakket før svindler.

Jeg opplevde også å få 7,5 av en finn-bruker en gang, og det plaget meg veldig. Men det var jo bare én vurdering. For å være ærlig føler jeg innimellom at de som ikke gir full score ikke har forstått systemet. Enten går gir man bunnscore (minimum på alt), eller så gir man topp. Å vekte underveis framstår som rart for meg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 11:56   #155
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Skjønner hva du mener Floksa, noen har gitt meg fire stjerner på uber en gang, og jeg blir like sur hver gang jeg ser at scoren min er mindre enn fem. Heldigvis bruker jeg det bare på ferie og jobbreise så jeg kan fortrenge det i hverdagen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 12:06   #156
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg opplevde også å få 7,5 av en finn-bruker en gang, og det plaget meg veldig. Men det var jo bare én vurdering. For å være ærlig føler jeg innimellom at de som ikke gir full score ikke har forstått systemet. Enten går gir man bunnscore (minimum på alt), eller så gir man topp. Å vekte underveis framstår som rart for meg.

Så du tenker at tårer og illsint Mail til Finn er overkill?
Jeg sendte IKKE den sure meldingen til selger jeg hadde tenkt til da. Men jeg sletta min 10 rating av han ja!

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 12:25   #157
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Forvillet meg inn på Sanna Sarromaas åpne fb-profil igjen..

Den debatt-teknikken er skremmende. Fordi en VGS ligger i "gokk" Dombås, kan ikke den skolen ha gode lærere, og at alle gjennomfører VGS på den skolen med 45 elever er fordi lærerene er for dumme på en skole som ligger i "gokkeste gokk."

Når hun får motargumenter sier hun at hun ikke venter at disse personene er fan av henne. Eh fan av henne, de er vel bare uenig med henne i en sak. Og fordi vedkommende har skrevet på fb-profilen hennes i tråden om denne bestemte tråden på lørdag kveld og natt til søndag er vedkommende en bygdetulling.
Sjokkert over argumentasjonsmåten hennes.

Gammel 15-09-23, 13:55   #158
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Ser den angrepne skriver at han er svært overrasket over hvor lite kritikk hun tåler, og skiver "apropos personangrep.."

Gammel 15-09-23, 14:23   #159
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så du tenker at tårer og illsint Mail til Finn er overkill?
Jeg sendte IKKE den sure meldingen til selger jeg hadde tenkt til da. Men jeg sletta min 10 rating av han ja!

Jeg syns du håndterte det bra. Jeg har sett folk som har kommentert det at andre har gitt dem dårlig rating på idiotisk grunnlag, og for meg som utenforstående så framstår det som patetisk. La det være. Vær en bedre person, rett og slett. Så lenge du har nok av andre 10-ratinger, så går det helt fint.

Og nok en gang skulle jeg ønske man kunne gi dårlig rating til folk som virker nærmest overivrig på å skulle kjøpe noe, og som ikke dukker opp til avtalt tid og ikke svarer på meldinger!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 15-09-23, 17:40   #160
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Sanna Sarromaa kaller Dombås VGS en ræva bygdeutdanning.
Jeg skulle ønske jeg så hvordan hun var I klasserommet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.