|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Gruffetråd #16
Ja. Og å forandre spillereglene underveis, og ikke ville rette opp i konsekvensene, er i grunn skikkelig bedritent gjort. Hade jeg bare bedt om 50% ufør fra begynnelsen av, ville dette ikke vært noe problem. Men jeg trodde og håpet at jeg skulle få det til. Og alle rådet meg også til å tyne meg, for å holde meg unna det kompliserte NAV-systemet. Jeg blir i hcert fall ikke friskere av å være livredd for en umulig økonomi, i tillegg til alt det andre. Heller ikke blir jeg friskere av å ikke ha noen mulighet til å kjøpe det anbefalte medisinske behanslingsutstyret til mange tusen, som man trenger for å få det i hvert fall noe bedre. -Noe som staten og helseforetaket ikke vil dekke fordi den aktuelle sykdommen ikke får diagnosekoden sin før man bestemmer seg for å ta i bruk icd11 her til lands. Det er varslet at dette vil ta år, selv om f eks Danmark allerede har klart å innføre det nye systemet. (Nesten så jeg gruffer ekstra over Knut Knudsen og hele fornorskingen av det Danske språket. Med fortsatt dansk kunne vi jo bare lånt deres opplegg... ) |
|
|
|
|
#142 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
#143 |
|
|
Takk. Ja, drittregler, og drittfolk som kunne ha ordnet opp, men som ikke synes det nødvendigvis er så feil at reglene er sånn. |
|
|
|
|
#146 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #16Jeg er litt i samme bås som deg Kaija. Da jeg ble syk og senere ville tilbake til arbeidslivet klarte jeg ikke forstå at NAV-personen hadde rett i at jeg burde søke mer enn 50 % uførhet. Jeg var bare strålende glad for at jeg klarte å jobbe 60 % over tid, så da søkte jeg 40 % uførhet. Men neida, da blir man straffet for å få til noe mer enn halv stilling og får ikke dekket opp resten. 60 % av full lønn får jeg jo av arbeidsgiver, men ikke dekket opp resten med uføretrygd. Hadde jeg jugd på meg lavere restarbeidsevne, så hadde jeg fått full lønn. |
|
|
|
|
#148 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #16Ja, jeg har sikkert tapt masse penger med å gå til 50, til 70 og nå til 80 % ufør i fjor. En gang, om ikke så lenge blir det nok 100 % også. Og jeg mottar ikke en eneste krone fra pensjonskassen.
|
|
#149 |
|
can-jur
|
Sv: Gruffetråd #16En tosk på Finn som har gitt meg 7,5 i vurdering. Hva er det for noe da? Jeg forhåndsbetalte til og med via Vipps uten noe mer om og men. 3500kr. Jævla løk altså! Selv jeg handler ikke av en som har en så lav vurdering.
|
|
|
#150 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gruffetråd #16Sånt er irriterende, Floksa! Jeg opplevde også det en gang, etter å ha gitt bort et bord og stoler, og blitt hjemme fra jobb slik at han kunne hente på dagtid. Han ga meg dårlig vurdering fordi han mente min beskrivelse av bordet ikke var nøyaktig nok, han fant nemlig et lite hakk på undersiden som jeg ikke hadde opplyst om.
|
|
|
#151 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Gruffetråd #16Men 7,5 er da ikke superlavt eller?
|
|
|
#152 |
|
can-jur
|
Alt under ti på Finn er dårlig.
|
|
|
#153 |
|
|
Uff, det er så kjipt. |
|
|
|
|
#154 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
|
#155 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Gruffetråd #16Skjønner hva du mener Floksa, noen har gitt meg fire stjerner på uber en gang, og jeg blir like sur hver gang jeg ser at scoren min er mindre enn fem. Heldigvis bruker jeg det bare på ferie og jobbreise så jeg kan fortrenge det i hverdagen. |
|
|
|
|
#156 |
|
can-jur
|
Så du tenker at tårer og illsint Mail til Finn er overkill?
|
|
|
#157 |
|
rakkarpus
|
Sv: Gruffetråd #16Forvillet meg inn på Sanna Sarromaas åpne fb-profil igjen..
|
|
#159 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg syns du håndterte det bra. Jeg har sett folk som har kommentert det at andre har gitt dem dårlig rating på idiotisk grunnlag, og for meg som utenforstående så framstår det som patetisk. La det være. Vær en bedre person, rett og slett. Så lenge du har nok av andre 10-ratinger, så går det helt fint.
![]() |
|
|