|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
rakkarpus
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Blander inn noe annet; feks Ropstad, KrFer som bevisst løy til statsministerens kontor om at han betalte husleie til foreldrene for å skattefritak på bolig. Aps Ann-Kristin Hansen som oppga at hun leide rom i Giskes leilighet for å få det samme. Greia var vel at de ikke trodde dette skulle bli oppdaget og at de ikke risikerte jobben på dette?
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 19-09-23 kl 12:42. |
|
|
|
|
|
#263 |
|
flisespikker
|
Veldig godt poeng.
|
|
|
#264 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er definitivt klart at noen som er konservativ kan gjøre uredelige ting. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDet ble nå lagt til høring et forslag om at statssekretærer og politiske rådgivere i likhet med regjeringsmedlemmer skal gjøre sine verv og bindinger offentlig tilgjengelig. Jeg må tilstå at jeg i min åpenbart blåøyde naivitet har trodd at det var sånn allerede. Statssekretærene har en hel del makt ifht hvilke saker som kommer på statsrådens bord og hvordan de håndteres. Håper det blir samstemte høringssvar om at "dette må på plass så fort som fanden" fra alle høringsinstanser. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelKonservativ har jo flere betydninger, blant annet å være nøktern og forsiktig. En konservativ investeringsstrategi er for eksempel ganske risikoavers.
|
|
|
#267 |
|
|
Det var selvsagt i den betydningen jeg brukte ordet. Ikke konservativ politisk. Jeg tror at hun er mer konservativ i den sammenhengen og han er betydelig mer åpen for risktaking. I tillegg til at han virker usedvanlig teit som har gjort noe som dette. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelVill spekulasjon fra min side: Sindre tenker, jeg har ofret alt for at Erna skal det gøy på jobben, det vil jeg også. SMK har sagt at jeg ikke bør handle med aksjer, men det er gøy og spennende, SMK kommer jo ikke til å oppdage dette. Jeg fortjener å gjøre noe jeg syns er spennende også.
|
|
|
|
#269 |
|
Librocubicularist
|
Og dette blei stramma så voldsomt inn av Solberg, at eg dermed har null grunn til å tenke at ho skal få forklare seg utav dette.
Det er det som overrasker meg og mest oppi denne saken.
Joa, men det blir som å seie at alle på ytre venstre er antikapitalister, så dei kan ikkje finne på å gjere noko for eiga vinning ... som å stele solbriller.
|
|
|
|
#270 |
|
Shake it out!
|
Hjelpes. Jaja. Om ikke noe kommer det forhåpentligvis en haug med lenge etterlengtede innstramninger av dette.
|
|
|
#271 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelTrump er jo også konservativ. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDenne taktikken Høyre legger opp til, er rett og slett kvalmende. De spiller på at Erna ble lurt, bedratt og er et offer i saken. Stakkars Erna som har blitt misbrukt av sin ektemann. Jeg tror knapt jeg noen gang har sett et slikt offentlig karakterdrap uten rettergang eller mulighet til å ta til motmæle. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
|
Jeg brukte altså ikke ordet med tanke på politisk synspunkt uten mer som i betydelsen nøktern og forsiktig. Jeg ser at det var et dumt ordvalg spesielt på noen som er politisk konservativ. Jeg oppfatter ikke Trump som nøktern og forsiktig. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår hva du mener, men kunne ikke la den gå. |
|
|
|
|
|
#275 |
|
Shake it out!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg kan ikke helt se hvordan hun skulle ha utøvd den kontrollen uten å ta kontroll over hans bankid, noen man ikke har lov til. Hun har jo ikke tilgang til hans kontoer. Hun kan klandres for å ikke ha krevd utskrifter fra kontoer og for ha tillit til ektefellen.
|
|
|
#276 |
|
rakkarpus
|
Nøktern og forsiktig.. Synes du uttalelsene hennes om de som stod i matkø ( ja, men hadde de råd til det tidligere?), og uttrykket hennes "å bli sosionomisert" også er nøkternt og forsiktig? Eller tenkte du mest på hennes holdning til å ta risker i egen jobb?
|
|
|
#277 |
|
Kidding, right?
|
Jeg skjønner ikke helt. Hun har ikke hatt kontroll, fordi hun valgte å stole på en person hun ikke burde stolt på?
|
|
|
|
#278 |
|
|
Jeg tenker på det siste. Jeg skulle kunne gjette at Huitfeldt er av den typen også, kanskje? |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Vi som i Strå har ikke fått med seg at Moxnes har kjæreste eller at hun var der da. Hun har neppe noen rolle å snakke om politisk, men jeg vet ikke, og kunne i hvert fall ikke påvirke regjeringens avgjørelser ad f.x. covidtilttak. |
|
|
|
|
|
#280 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelSå vel igår på Dagsnytt 18 at en forsker (husker ikke navnet) ville ha strengere regler for politikere.
|
![]() |
|
|