Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Mange mennesker har opplevd å bli lurt trill rundt. Mange har betalt store bøter og sonet fordi de har blitt lurt trill rundt. Det handler om ansvar.
Går man inn i en relasjon med full tillit så har det alltid en risiko. Ansvaret for den risikoen bærer man, selv om personen man viste tillit ikke viste seg tilliten verdig.
Ansvaret Erna har og har hatt og som hun gjerne vil ha igjen krever mer tillit fra folket enn det meste annet.
Det kan virke urettferdig at en person som kan se ut til å ha blitt lurt må ta ansvar for det som har skjedd, men den risikoen ligger i den relasjonen hun har valgt å gå inn i.
Hva de gjør med ekteskapet synes jeg hører privatsfæren til og jeg håper virkelig de får slippe sensasjonsjournalistikk på det private plan. Samtidig må Erna trekke seg ut av politikken. Bare sånn kan hun ta ansvar og vise ryggrad i den situasjonen som har oppstått. Jeg likte henne som statsminister, og skulle gjerne sett henne tilbake der hvis det nå skulle gå så galt at H fikk regjeringsmakt igjen, men dette umuliggjør et comeback slik jeg ser det.
|