|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningI forbindelse med renovering av et helt hus, er jeg på jakt etter gode belysningstips. Rent generelt, altså. Jeg kommer ikke på noen spesifikke spørsmål, men vi har takspotter i dag, og det er jeg ikke spesielt fornøyd med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningVi har stue med åpen kjøkkenløsning. Har spoter og en lampe over spisebordet.
![]() |
#3 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningJeg anbefaler å få lysplan fra f.eks. Christiania Belysning, det er vel anvendte penger og da får du en plan hvor de også regner ut for deg (f.eks ift.plassering av spotskinne, deler og antall og plassering). Jeg brukte de til stua og ble veldig fornøyd - de fulgte også opp etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningVi har hatt hjelp av lysdesigner, det var kjempelurt.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningTakk for tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Med nebb og klør
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningJa CB var kun via zoom. De fikk tegning av leilighet og bilder tilsendt i forkant av møte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningSå de klarer faktisk å lage en plan via zoom, altså? Jeg synes det høres veldig vrient ut, men det er vel en grunn til at de tilbyr dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningVi har spoter, med stor lampe som henger høyt - over stuebordet, og avlang lampe med regulerbart lys (fra koselig til arbeidslys) over spisestuebordet. Dessuten en god lysstripe over benken der vi står mest og lager mat. Sist redigert av m^2 : 22-09-23 kl 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningSkjønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningMen vi får se hvor langt budsjettet rekker mtp sånne high tech-greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Med nebb og klør
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsning
Absolutt - jeg bor i leilighet og de fikk tegning der alle mål var påført i tillegg til at jeg sendte inn bilder jeg hadde tatt slik at de fikk inntrykk av eksisterende interiør og min smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningSå bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningHvor mye koster det å få en sånn proff plan? Og forplikter man seg til å kjøpe belysning hos dem?
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsning
Lampehuset har gratis hvis man handler for over 5000 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningJa, akkurat. det var jo ikke så ublu pris.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningJa, jeg ville vel trodd at himmelretninger og lysinnslipp burde med i vurderingen. Fikk en gjennomgang av arbeidsplassen med tanke på lys og hun målte lysstyrke på flere punkter på kontoret for å få nok lys ifht. aktuelle oppgaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Å lyssette et helt hus, spesielt stue med åpen kjøkkenløsningSpennende løsning! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|