|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal vi snakke om Palestina og Israel?
Vi er nå i en situasjon hvor det å bli igjen i Gaza, uten mat, drikke og uten mulighet til å være trygg, framstår som helt umenneskelig. Israel har skapt denne utrygge og uholdbare situasjonen for de som nå bor i Gaza. Men om løsningen er å evakuere alle fra Gaza, så betyr det at man kapitulerer og i realiteten
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det jeg skrev var ikke å evakuere ALLE i Gaza, men å gi mulighet til at de som trenger det mest kommet ut og får den hjelpen de trenger. For dem haster det veldig. Det må vel være viktigere at unger overlever og får behandling enn å holde dem tettpakket i Gaza for at ikke området skal tømmes? Jeg forstår ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik jeg har forstått det, så er Gaza nå et område som i all hovedsak er uten noen form for trygg matforsyning, uten rent drikkevann, uten noe sted hvor man kan være helt trygg. Gaza er uten et helsevesen som fungerer fullt ut (mangler drivstoff for å drive aggregater, mangler medisiner og medisinsk utstyr, helsepersonell er selv traumatisert og uansett uslitt etter å ha stått på de siste ukene).
![]() |
|
|