Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Eldreportalen] Hvilket hjelpemiddel for å åpne glass?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-23, 10:16   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Eldreportalen] Hvilket hjelpemiddel for å åpne glass?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Samme som de to øverst her: https://www.jernia.no/kjøkkenutstyr/...8aAjvOEALw_wcB

Jeg forestiller meg at den ødelegger lokket slik at det ikke blir helt tett etterpå. Men det stemmer kanskje ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har en runding i et gummi/silikon-aktig materiale (materialet er litt ala dette her) som jeg legger rundt glasset og deretter vrir til. For meg fungerer det utmerket (men akkurat hendene mine er fremdeles ikke ødelagte).

Jeg fant denne siden, som hadde samlet opp beste åpner blant mange forskjellige typer (elektrisk, til å ha stående under en hylle, gummi-type, og så videre).

Da min mor ødela tommelen sin for noen år siden, så kjøpte jeg en elektrisk åpner til henne som ser ut som den i lenken over. Og så tror jeg at det var en to-for-en-deal, for jeg har en liggende her hos meg også. Min er ikke tatt ut av pakningen engang. Det tror jeg egentlig ikke mamma har gjort heller. Hvor mye hjelp trenger hendene dine? Har du lyst til å overta en elektrisk åpner?

Den nest øverste i samle-linken din, Lille meg, er den jeg kjenner at jeg har hatt mest tro på når jeg har googlet, denne, altså:

(Oi, det ble stort!) Men lurer på hvordan den funker på størrelser av lokk som ikke passer.

Takk for tilbud om å overta elektrisk, men jeg tror jeg prøver noe mekanisk foreløpig.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har et redskap for dette. Det minner om en tang. I stedet for å beskrive den kom jeg på google ... Det er en slik: https://www.kitchentime.no/p/tasty-u...IaAvUkEALw_wcB

Den så funksjonell ut. Den funker på forskjellige størrelser, eller?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mitt umiddelbare svar da jeg så tråden var "16-årig sønn med håndballspillergrep", men det er jo en ganske midlertidig løsning.

Før jeg spør han, så pleier jeg å kakke på lokket, og det hjelper overraskende ofte.

Det har vært verktøyet mitt til nå, Tjorven, bare i form av 17-årig datter. Når mannen ikke er hjemme, han fikser jo alt sånt hvis han er hjemme.

banana er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.