Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-23, 11:04   #341
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Alle julegaver unntatt to er i boks. Jeg har så vidt begynt å pakke litt. Pakking av julegaver er jo noe av det beste med førjulstiden. Julemusikk i bakgrunnen og gavepapir, bånd, sløyfer og pynt i skjønn forening utover stuebordet.

Gammel 28-11-23, 11:25   #342
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi begynner å bli ferdige med gavene. Svigers får filmer (Barbie, Asteroid City og den hittil nyeste sesongen av The Crown), niesen som flyttet på hybel med kjæresten sin i høst får et pent sushisett til to, til Datteren har vi som vanlig kjøpt en haug ting som skal være fra ymse familie: ekstern harddisk, elektrisk tannbørste, fine spisepinner, Doctor Who-Magic-kort, pengebidrag til ny gaming-PC. Kanskje en ny pysj eller ulltrøye også. To kompiser får begge novellesamlingen The Thing Around Your Neck av Chimamanda Ngozi Adichie. Mannen får noen bøker han ønsker seg (Pratchett-biografi, den nyeste til Frode Grytten) og så skal jeg finne en del ullsokker i ymse tykkelser, og så er vi egentlig enige om at en planlagt helgetur skal få være hovedgaven til hverandre.

Hvis jeg har tid, vurderer jeg ellers å få laget fine prints av noen av de veldig mange tusen bildene jeg har og få dem rammet inn. Kanskje Datteren vil synes det er hyggelig å ha noen bilder av familien i leiligheten sin.

(Mamma og storebror og flere vennninner kan lese dette, så resten skriver jeg ikke her. )

Gammel 28-11-23, 17:59   #343
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpt innpakningsstæsj!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 21:02   #344
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Kjøpt innpakningsstæsj!

Har gitt meg selv shoppestopp på slikt. Jeg har nok ca hvert år tatt med minste en rull mer enn jeg bruker på årets julegaver, også legger svigermor igjen det hun ikke bruker av det hun kjøper inn for å pakke inn gaver her, så jeg kan nok glatt gå minst to om ikke fem år uten å gå tom for papir og bånd. Mulig jeg må fylle på mer merkelapper, men ikke i år vil jeg tro....

Gammel 28-11-23, 21:17   #345
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi må faktisk kjøpe flere merkelapper.

Fått ferdig tre gaver nå i ettermiddag.

Gammel 28-11-23, 21:25   #346
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi er flere som kan gå mange år uten å kjøpe innpakkingsstæsj. Jeg har massevis, men klarer likevel ikke la være å kjøpe mer når jeg ser noe fint. Men alt blir jo brukt til slutt da, jeg kaster ingenting, så jeg tenker det ikke gjør noe å ha det liggende.

Gammel 29-11-23, 07:37   #347
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg skal levere gave for innpakning hos Myria. Jeg ser absolutt ikke kosen med den jobben .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 07:41   #348
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ja, gjør det, jeg eeeeelsker å pakke inn gaver.

Gammel 29-11-23, 08:10   #349
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og! Beste juleforberedelsen!

Gammel 29-11-23, 08:16   #350
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg tror jeg skal levere gave for innpakning hos Myria. Jeg ser absolutt ikke kosen med den jobben .

Jeg synes det er gøy med de første pakkene, etter det er det kjedelig

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 08:21   #351
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

I går kveld fikk jeg opp julegardiner og adventsstjerner. Greit med alt som er gjort.

Hadde også glatt levert det som skal pakkes inn til Myria-hehe

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 08:32   #352
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg bruker 18-åringen; hun elsker slike ting.

Gammel 29-11-23, 09:51   #353
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker nesten alltid opp, også tar jeg evnt med siste rest til jobb slik at barna der kan pakke inn småting de lager. Er god på gjenbruk også. Pleier å ha noe ensfarget gavepapir liggene som kan brukes til siste-liten-gaver som plutselig kan dukke opp, men det kan like gjerne brukes til bursdagsgaver senere.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 18:45   #354
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det fremdeles ikke et spor av jul, og jeg har ikke kjøpt en eneste gave.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 21:43   #355
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nå mangler bare juletreet, nissene, et par-tre gaver, samt påfyll av den julebaksten som allerede er spist opp, og så kan jula egentlig bare komme til oss. Vi har såpass mange planer om selskapeligheter i desember at det er greit å ha julepyntet det meste allerede.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 22:33   #356
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten så bestilte jeg sengetøy til pappa som han skal få til jul nå nettopp. Gave til gutta kommer når det kommer. Usikkert på om jeg og mannen skal kjøpe noe til hverandre. Vi har heller ikke klart å bestemme oss for om vi skal være alene hjemme på julaften, sammen med brødrene mine og pappa eller om vi stikker til fjells.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 11:59   #357
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

I dag fikk lillesøs tak i NorthFace jakke til bonussøs på Tise. :juhuhuhu:
Huset er pyntet, med unntak av treet. Mangler julegaven til mannen, men vet hva jeg skal kjøpe, må bare gjøre det.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 12:18   #358
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det bare storesøster som ikke har fått på plass sine bidrag til familiekalenderen, og det får hun fikset i løpet av dagen, så da er vi klare til advent.

Gammel 30-11-23, 12:43   #359
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hva kjøper man til ei jente på 13år? Sminke er visst en stor interesse i følge søsteren.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 12:50   #360
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hva kjøper man til ei jente på 13år? Sminke er visst en stor interesse i følge søsteren.

Happy Hoodie?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.