Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-23, 23:25   #381
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi har fått opp krans på døren.

Gammel 02-12-23, 23:32   #382
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Krans på døra i dag her også.

Gammel 03-12-23, 08:08   #383
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Har fått laget to runder med karameller (med og uten lakris) som skal skjæres opp og pakkes inn i dag. Dagen bringer også utrulling og steking av kranskekakestenger. Og om jeg føler ånden over meg, så henter jeg fram et par 7-arma lysestaker og putter i vinduet. Elsker at det er lys i vinduene.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 09:00   #384
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begynte morgenen med å putte alt av finere glass i oppvaskmaskinen og klarte å knuse ett glass inne i skapet...Æsj altså. Så nå må jeg snart rydde opp og vaske skapet før glassene skal tilbake igjen. Jeg er ikke slik at jeg nødvendigvis vasker alle skap før jul, men innimellom trengs det en vask og en opprydning.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 10:51   #385
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

I dag skal jeg bake! Sånn, nå sa jeg det høyt.

Gammel 03-12-23, 11:11   #386
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skal jeg vaske! Sier også høyt.

Gammel 03-12-23, 13:12   #387
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Skal på senteret og hente julegave til yngste. Så skal jeg rydde. Kanskje bake, sette deig i alle fall.

Gammel 03-12-23, 13:24   #388
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Her er det faktisk pyntet til jul, og juletreet (som er nytt i år) monterte ungene i går, men vi har ikke pyntet det enda.
Julegaver er lite klart, men jeg har det klart i hodet. *ler*

I dag skal vi bake kakemenn og pepperkaker. Neste søndag skal jeg og broren ha bakedag her, da skal vi lage tykklefse, smultringer, rosetter og krumkake.

Siste helga før jul skal jeg og samboeren ha ei helg i Østersund, må benytte sjansen når mamma og pappa er hjemme. Da blir det handlet til jul, og ev de siste gavene.

Har strikket miniskjerf fra bystrikk til de fire på skolen rundt Lillesøster, og holder på med ett til nå.

Så vi er kanskje litt under kontroll, om ikke annet, haha.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 13:45   #389
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Setter på plass julepynten og det slår meg at det er utrolig lite jeg har kjøpt selv. I farta ser jeg 2 glasstrær og et par tunge reinsdyr (eller noe annet med horn) i "sølv". Resten er gaver eller ting som gutta har laget. Og vi har ingen dorullnisser utrolig nok.

Gammel 03-12-23, 17:39   #390
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Har fått laget to runder med karameller (med og uten lakris) som skal skjæres opp og pakkes inn i dag. Dagen bringer også utrulling og steking av kranskekakestenger. Og om jeg føler ånden over meg, så henter jeg fram et par 7-arma lysestaker og putter i vinduet. Elsker at det er lys i vinduene.

Deler du oppskrift på karameller?

Gammel 03-12-23, 17:39   #391
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal på senteret og hente julegave til yngste. Så skal jeg rydde. Kanskje bake, sette deig i alle fall.

Det ble hentet pakke og ryddet.

Gammel 03-12-23, 17:42   #392
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I dag skal jeg vaske! Sier også høyt.

Badet ble vasket, og det ble en tur på Ikea for å kjøpe en ekstra liten oppbevaringssak, og dermed ble det også ryddig på badet.

Gammel 03-12-23, 17:46   #393
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg kom på at eg kjøpte julepynteputer til sofaen i fjor, så dei fekk eg lokalisert og henta fram i dag.

Trur eg seier meg i mål med pynting, bortsett frå den lille pepperkakelandsbyen som vi lagar seinare i desember og juletreet som kjem opp dagen før dagen.

Gammel 03-12-23, 19:05   #394
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått frem en grønn duk ( ikke klar for julerød duk ennå) , litt julepynt og 4 advenslys på stuebordet. Hjertene jeg har i stuevinduet er i en annen eske så sa kommer de frem senere. Ellers er stua fylt med adventskasser og ikke halvparten er fremme. Et blit jul i år og, okke som.

Gammel 03-12-23, 19:12   #395
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Tre brett brune pinner på benken klar til steking. Bountykuler i kjøleskapet. Slett ikke verst.

Gammel 03-12-23, 19:21   #396
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kom hjem fra jobbreise i dag, så nå har vi pyntet litt. Fått på utendørs belysning, stjerner i vinduene, adventsstake og juleduker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 20:06   #397
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bakt første runde med Nennes rundstykker i dag, og hengt opp granbarpynt på trappa. Utelysene er oppe og vindusstjernene likeså.

Ellers har jeg tent lys, drukket kalenderte og gløgg mens jeg har hørt på Hogfather og strikket ferdig den siste strikkejulegaven. Livet er slett ikke verst.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Badet ble vasket, og det ble en tur på Ikea for å kjøpe en ekstra liten oppbevaringssak, og dermed ble det også ryddig på badet.

Veldig flink!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 21:03   #398
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bakte tre porsjoner fine rundstykker i går, eller rettere sagt guttene gjorde det mens mannen og jeg fikk unna andre julegreier. I dag har jeg pakket alle gavene og endelig er adventspynten opp, både inne og ute. I morgen begynner vi på konfektlaging.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 21:07   #399
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ungene her ble veldig fornærma av at hele første porsjon av fine rundstykker skulle i fryseren, Nenne.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 21:43   #400
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Det skjønner jeg godt, Luftslottet. De rundstykkene er helt suverene!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.