|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid
Ja, det er nettopp det. (Jeg satt nylig og spekulerte på hvor gjennomførbart det ville være med gratis kollektivtransport hvis man ikke har bil i husstanden, men det ville kanskje bli vanskelig å administrere. Pluss at det er jo nettopp bileierne man vil få til å reise kollektivt når det lar seg gjøre - de som ikke har bil, trenger jo ikke incentiver, selv om det er fint å tenke seg at man skal belønnes - og at bileierne burde straffes!
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidMitt liv uten bil starter om 3,5 år. Da har jeg ikke forsørgeransvar, og kanskje har ikke mannen familie i huttiheita 10 mil nord for Oslo hvor bussene går til Eidsvoll to ganger i døgnet. 1,7 km å gå til den bussen.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det viktigste tiltaket for å få folk til å kjøre mindre bil, er faktisk å gjøre det vanskelig å parkere.
![]() |
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du skilpadda reflektert over at bileierne i Akerhus har sponset din kollektiv reise siden den første bomringen kom, så vi snakker om en ganske stor overføring av midler til kollektiv trafikken over en lang tidsperiode. Dersom alle slutter å kjøre bil, må man finne en ny finansieringsmodell for kollektivtrafikken, kan hende månedsprisen må opp endel for å få til det.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Jeg synes det å ha et så godt kollektivtilbud som mulig er en veldig viktig samfunnsoppgave som det offentlige burde finansiere i større grad enn det som skjer nå. Særlig fordi jeg synes tilbudet, også utenfor byen, burde være mye bedre enn det er, for å gjøre det mulig for enda flere å klare seg uten bil (eller med mindre bilkjøring enn i dag), noe jeg ser på som et viktig mål.
![]() |
|
|