|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?
Hvordan lager du det??? Oppskrift eller rettningslinjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Jeg bare har lunkne kikerter i en skål (bruker ofte boks, men skyller dem godt da). Så har jeg over et godt dryss med Chili Explotion, Trocomare (helsekost) og det der kyllingkrydderet i samme serie som Chili Explotion (gjennomsiktige glass med kvern på toppen). Så rører jeg godt rundt. Snadder!!
![]() |
#43 |
Passiv
|
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Nei, det må ikke være kjøtt i en middagsrett men det bør være proteiner. En grønnsaklasagne er det jo mye proteiner i, og jeg synes ikke de hadde grunn til å klage. |
![]() |
![]() |
#44 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Jeg synes grønnsakslasagne høres helt nydelig ut, og med de riktige grønsakene så er det sikkert nok proteiner også.
![]() |
#45 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Er det så mye proteiner i grønnsaker da? Hvilke grønnsaker? Men med hvit saus med helmelk og nok ost på så er det jo såklart endel proteiner. Samme om man putter røde linser i sausen, det er skikkelig digg, som Adrienne sier. Jeg gjør det samme.
![]() |
#46 |
lykkelig
|
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Jeg synes ikke det MÅ være kjøtt i en middagsrett for at det skal kunne kalles middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?I følge min far skal det også være kjøtt i all slags mat, bortsett fra fisk, grøt og pannekaker og sånne ting det ikke er kjøtt i. Øh. Ja. Han fikk bakoversveis da de kom på middag og fikk vegetarpizza. Han skjønte ikke hvor kjøttdeigen var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Ustabil
|
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Jeg er nå litt enig i både at en middagsrett må inneholde kjøtt (eller fisk) og at middagsmat skal være et varmt måltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
villende
|
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Hvorfor i all verden skal en middag måtte inneholde kjøtt eller fisk? Broren min og jeg er vokst opp på så å si rent vegetarisk kosthold (faren min er vegetarianer, mamma er kvasi-vegetarianer, kjøtt eller fisk var en sjeldenhet på middagsbordet). Jeg er 172 cm han er nærmere 190 cm, så jeg vil påstå at vi fikk i oss mer enn nok proteiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Nymotens gammeldags
Det er vel heller omvendt.
![]() |
#52 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Helt enig. Og jeg foretrekker at middagen er et varmt måltid, slev om jeg setter pris på en god salat. Det har bare noe med MINE praferanser å gjøre. Jeg skulle nok bodd i Østen og spist varmmat til alle måltider.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Live and let live
|
Fleskepannekaker også?
![]() |
#55 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Må det være kjøtt i en middagsrett?Pannekaker kan være finfin middag det, om de er grove og man serverer feks. masse bacon til. Men jeg liker ikke så godt pannekaker selv, og 4-åringen (merkelig nok) kan ikke fordra det, så vi har aldri det til middag.
![]() |
#56 |
Ustabil
|
Det er vel strengt tatt ingen som bryr seg om originalen lengre, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Jeg spurte da ikke deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|