|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vi har fått tilbake vann i vasken men ikke på doen vår. Har skudd på varmekablene der, pluss åpnet opp betjeningspanelet inn til doen. Føneren er brukt i fordelingskapet på soverommet vårt, der vi trodde det var frosset. Men tror det er frosset inne i den innebygde veggen til cisternen.
|
|
|
|
#202 |
|
can-jur
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her kom heldigvis vannet tilbake etter bare 30 minutter med varme.
|
|
|
|
#203 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?
Oj, det er spesielt med vannrør på et kaldloft. Det kan da knapt være lovlig? |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Hos oss har vannet ikke fryst, kaldtvannet på kjøkkenet pleier å fryse når det er under -15, men nå har det ikke skjedd. Viser seg at det hjalp å sette på varme i rommet under, hvem skulle trodd. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg leste at man ikke måtte prøve på ting selv men kontakte rørlegger og forsikring med frosne rør. |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Takk for innspill, selv om jeg nok ble enda mer bekymret. Jeg skjønte dessverre ikke bæra av det du sa om rør-i-rør, Lhi-My. Vi har fordelerskap på badet og har prøvd med hårføner der, men aner ikke hvor den motsatte enden er.
|
|
|
#207 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Fjernvarmen funker ikke som den skal hos oss. Det er ingen ny sak, men den er ikke løst. Så nå har vi 16°C i stuen, 13°C på kjøkkenet og litt ymse rundt om. Har kjøpt noen frittstående varmeovner, men det monner naturlig nok ikke.
|
|
|
|
#208 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Rør i rør lærte jeg om før jul da vi hadde dryppelyder i veggen og ingenting kom ut noe sted. Vi har rør i rør. Det er blå plastrør utenpå vannrørene.
|
|
|
#209 |
|
Textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Aner fortsatt ikke om vi har rør i rør. Kan ikke se noe slikt inne i fordelerskapet, i alle fall. Jeg kollapset på sofaen og sovnet. Tenkte det var greit med en dupp siden jeg sikkert kom til å sitte på badet hele natta og stirre mot taket ventende på lekkasje. Men da jeg våknet, var både varmt og kaldt vann tilbake. Kommer til å fortsette ned badstutenperatur på badet i håp om at det skal være nok til å unngå at det skjer igjen.
|
|
|
#210 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Det hjalp å sove på det, Divine
|
|
|
|
#211 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vannet er tilbake i 2. etasje, både doen og dusjen er igjen operasjonelle. Mere føning i klesskapet på soverommet vårt måtte til.
|
|
|
|
#212 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Minus 28 nå i morges og vi merker godt at vi bor i et rekkehus fra femtitallet som blir etterisolert i løpet av året. Vi fyrer jevnt og varmepumpa får kjørt seg, men vi bruker lag på lag med ull inne. Bestikket og serviset i kjøkkenskapene er så kaldt at det frister å spise med votter på.
|
|
|
#213 |
|
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her var det -26,2 da jeg våknet. Så nå har jeg fyrt i peisen (varmepumpa klarte ikke å holde tritt + vifta på fullt ble vel mye støy i lengden).
|
|
|
#214 |
|
can-jur
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det -14 og vi skal nyte å ikke være kaldest i landet
|
|
|
|
#215 |
|
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?He, he Floksa! Kos deg i «varmen»! Jeg synes det er så vakkert om dagen. Snø, frostrøyk og ja. Jeg er privilegert og har godt med varme i huset og ingen problemer med å være ute bare jeg kler meg godt nok. Og elbussen ser ut til å gå i dag også.
|
|
|
#216 |
|
Ute på tur
|
Takk for godt råd!
|
|
|
#217 |
|
Peppy!
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det nå -22 grader ute og 16 grader inne. Var jo litt tabbe å montere ned alle (unntatt én!) panelovnene da jeg fikk varmepumpe. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det -22, føles som -28.
|
|
|
|
#220 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det er jo nesten sommer for dere, det.
|
![]() |
|
|