|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#242 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Bunadstrikset leste jeg også et sted i dag. Overskriften that is ... Min er på en aldri så liten omsying i Bergen.
|
|
|
#243 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Puh. Vi hadde et frossent rør i går på badet i 2. etasje. Det løsnet heldigvis grei med litt ekstra varme inn dit.
|
|
|
#244 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg har akkurat mekket sokker til den ene hunden, og det ble tidenes underholdning når hun skulle gå med dem på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Levert to gutter i slalåmbakke ved Kjevik flyplass. Første gang de er der; normalt er det ikke snø nok der.
|
|
|
#246 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vi har fått opp varmen i dag, nå 20 grader inne og minus 20 ute. Det er deilig.
|
|
|
|
#247 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Pluss 1 og regn. Avisen melder om panseris.
|
|
|
#248 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Stedvis veldig glatt da jeg gikk til jobb i dag ja. Og typisk vanskelig å se hvor det bare er våt, bar asfalt, og hvor det er skikkelig, skikkelig glatt. Takke meg til kulde.
|
|
|
#249 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Minus 15 fremdeles her, men skal bli plussgrader om tre dager, det skal bli halloi på veiene! Og legevakten…
|
|
|
|
#250 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Minus 20 her ..
|
|
|
#251 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?en plussgrad eller to her også. Enn så lenge var det greit føre (og jeg har piggdekk, mannen har den bilen som kom med piggfrie dekk) men utover uka er det meldt regn. Inntil det regner så mye i såpass høy temp at all isen på veien fra huset og ned til hovedveien (det er en liten kilometer, sånn 7-800 meter ialle fall) smelter, så blir det et mareritt. Hovedveiene som er saltet og brøytet skikkelig hele vinteren er ikke noe problem når det regnet kommer, men småveiene.... de blir grusomme i overgangen. Og sånn langtidsmeldignen ser ut så kommer det kanskje nok regn til å smelte en god del is, men det spørs, fpr det går visst over i snø etterhvert....
|
|
|
#252 |
|
bits and pieces
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?"Bare" -20. Plussgrader om noen dager. Da har jeg bestilt vasking av bil. Min ser ikke ut og er mer hvit enn brun.
|
|
|
|
#254 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?vi gikk fra -8 til +2 sånn over natten nå, og ja, når det slenges på regn på det på toppen utover uka så gruer jeg meg/velger hjemmekontor...Mange småveier og ikek minst fortau har nedkjørt og nedtråkket snø som det regnet på før det frøst til is i løpet av jula, som altså nå utgjør et 5+c, tykt, ujevnt islag med varierende mengde grus på som underlag.
|
|
|
#255 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Nå er det steget til bare -10 grader ute her. Ikke nok til at jeg får lyst til å ta på meg bikinien og snøbade innrømmer jeg glatt. Det tipset noen her kom med for en stund siden, om å dekke til vinduene mest mulig, det virker som det hjelper på å holde mer av varmen inne, men jeg får litt bunkersfølelse av det. Ikke at det gjør meg noe da. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
intro
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her var vi nede i under -25 igjen i morges.
|
|
|
|
#257 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?I går hadde vi minus 16, nå er det bare 8 minus.
|
|
|
#258 |
|
koko
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er ikkje ekstremkulde, men kaldt nok og surt. Hjernedøde meg har dratt til byen i joggesko og utan jakke. Nesten så det hadde vore betre med sprengkulde så eg hugsa å kle meg. Men berre nesten.
|
|
|
#259 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg kan ikke huske så mye vinter på mange år. Både mengde snø og kulde. Det har holdt på siden tidlig desember. Jeg trives bedre med knitrende snø og sol enn slaps og holke. Dessuten fryser jeg ikke så lett. Sånn sett er jeg happy. Det er litt "den kalde fine tia" for meg. Jeg koser meg inne med god samvittighet.
|
|
|
#260 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Kjørte hjem fra Oslo i dag. Ved Drammen var det minus 16. Spylevæsken frøs fast på ruten og hele bilen frøs skikkelig ned. Da vi kom til Dyreparken begynte snøværet…..nå snør det tett.
|
![]() |
|
|