|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det bare meg: smash rooms
Som flere andre her, så har også jeg opplevd at man etter at loppemarkedet er over, må betale ganske mye penger for å sørge for avfallshåndtering av relativt store mengder fullt brukbare ting. At disse tingene da heller blir hentet (og kanskje til og med at loppemarkedet får betalt for tingene!) av et firma, slik at tingene kan bli brukt litt mer før de blir kastet, syns jeg bare er positivt.
![]() |
#62 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsJeg greier ikke helt å forstå forskjellen på å knuse noe i kontrollerte former og å drepe folk i en oppkonstruert virkelighet. Det siste er det vel forsket mye på (altså dataspill om noen skulle være i tvil) og det er ikke med på å flytte grenser slik jeg har forstått det?
![]() |
![]() |
#63 |
Rockesøster
|
Ja, jeg mente folk med det jeg tolker som aggressiv eller litt ukontrollert temperament.
![]() |
#64 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Nei. Når du kaster ting på boss ødelegger du de ordentlig da og. Jeg ser ikke forskjellen.
![]() |
#65 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Jeg kasta noen vinglass. Ett og ett, sørga for at alle smasha godt i bunnen og knuste. Som noen over her sier, lyden er fascinerende. Jeg tror ikke jeg er psykopat av den grunn altså.
![]() |
#66 |
Rockesøster
|
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg falt litt ut av diskusjonen her, fordi jeg gikk tom for tid, men jeg tenker på ordet underholdning på samme måte. Og selv om kunsten til Ai Weiwei er alvorlig, finner jeg glede i observere den. Jeg synes ikke noe må være morsomt for å være underholdende, for morsomt forbinder jeg med ting jeg ler av, og det skjer en gang hvert skuddår at jeg ler av film, teater, musikk og andre former for kunst.
![]() |
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsJeg hadde hatt samme instinktive reaksjon som deg, Tallulah, litt fra samme sted som reagerer på spruting av champagne på seierspallen for Formel 1. Ikke så rasjonelt, selvsagt, etter et løp som har brent opp noe sånt som 2 tonn drivstoff og gudene vet hvor mye gummi, men syns likevel det er forkastelig, med tanke på signalene.
![]() |
#69 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsJa, for meg handler det nok mest om et litt mer uklart "Liker Ikke", enn rasjonelt begrunnede argumenter og prinsipper. Jeg føler bare en intens motvilje mot å se folk ødelegge eller sløse ut ting med vilje, og greier ikke å se noen glede eller underholdning i det. Det er rett og slett ikke min humor eller min kopp te. Jeg har heller aldri sett humoren i konsept som "jackass" o.l., som går ut på å skade seg selv eller påføre seg selv smerte med vilje, som underholdning. Eller se Harald Rønneberg brekke seg og spy i annethvert program, fordi han tvinger i seg noe han ikke liker, eller snurrer rundt eller noe, mens andre ler seg ihjel og synes tydeligvis det er stor underholdning. Kan ikke begrunne det med annet enn at det FINNES IKKE GØY. For meg altså.
![]() |
#70 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsDet er selvfølgelig en ganske dekadent og ufordragelig ting å gjøre på mange vis, men så lenge det er ting som uansett skulle kastes, synes jeg vi er temmelig langt unna typ Bullingdon Club, hvor Boris Johnson og kompisene koste seg med å knuse ting (tidvis uerstattelige ting, f.eks. en stradivarius) og arrogant-nedlatende legge igjen en haug med cash. For alt var selvsagt bare penger for dem.
![]() |
#71 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsNei, det er ikke bare deg/dere. Hærverk som ren underholdning er bare - NEI.
![]() |
![]() |
#72 |
koko
|
Er å øydelegge brukbare ting automatisk hærverk? Det er eg uenig i.
![]() |
#73 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsJeg liker det ikke. Jeg synes det er skremmende med folk som ødelegger ting med fullt overlegg. Skikkelig skummelt. :miljøskadd:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsNå har jeg lest gjennom tråden og undrer meg litt over hvor få som nevner kaoskrefter eller innebygd aggresjon her?
![]() |
#76 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsJeg har egenhendig, HELT ALENE, revet ut et halvt kjøkken i kveld. Det fikk meg til å føle meg som en SUPERKVINNE!!
![]() |
#77 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Har du sett/lest "Lessons in Chemistry"?
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det bare meg: smash roomsAaaah! Ja! Har det ikke som et visuelt minne fra boka.
![]() |
|
|