Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-24, 22:34   #281
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det har holdt på siden oktober, veobra. Den første snøen kom 21. oktober, under sønnens siste seriekamp, og så kom det masse den 26. oktober. Og slik har det fortsatt.

Jeg tenkte det sikkert startet i november, men skrev desember for sikkerhets skyld. Hadde helt glemt oktober. Gulp! Helst skulle jeg hatt fem minus. Det jeg misliker mest er selve påkledningen. Prosessen. Klærne kan jeg gjerne ha på meg, men det tar jo så lamg tid å få dem på.

Gammel 17-01-24, 01:11   #282
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er gjerne mars måneden for de store snørekordene, så absolutt ingen vårmåned nei. Fordelen er at vi ikke har noen forventninger om det heller, så vil slipper å bli like skuffet hvert år slik folk blir andre steder (der hvor de husker det herrens år nittenpilogbue da folk satt ute i t-skjorte den 12.mars, og det ble aldri kaldt igjen etter det, og har gruffet over snø i mars og april hvert eneste år siden, når det har vært normalt ).

Men akkurat nå er det fint og kaldt (men ikke for kaldt) her, med ren og hvit snø, og jeg skulle ønske det kunne vare leeeenge! Men dessverre er det meldt plussgrader og regn igjen neste uke, så da er det vel tilbake til hålkehelvetet igjen. Hvis det hadde vært vår skulle jeg med glede tatt imot både regn og hålke. Men jeg vet jo at vi ikke engang er halvveis gjennom vinteren enda, så det er bare bortkastet med smelting nå, når det uansett kommer til å fryse på og snø igjen mange ganger heretter.

Sist redigert av My : 17-01-24 kl 01:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 07:48   #283
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På grunn av parkrun-løpet jeg arrangerer her i Oslo på lørdagene følger jeg godt med på været. Fjorårets vinter var lang, og vi kunne ikke bruke normalløypa før et stykke ut i april. Vi hadde mange turister som deltok 1. mai ifjor og syntes det var gøy og eksotisk med masse snø. Det var ikke like gøy for oss frivillige. Så langt har vinteren vært grei nok, men vi måtte ta vinterløypa i bruk allerede i november. Jojo-været som kommer til uka er det som er verst for oss. Blir alt til is, og det ikke strøs godt, vil vi måtte avlyse.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 09:33   #284
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Her er gjerne mars måneden for de store snørekordene, så absolutt ingen vårmåned nei.

Det varmer litt bare å vite at våren offisielt er her når vi skriver mars. Januar og februar har alltid vært de månedene jeg liker minst.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 10:02   #285
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker februar fordi det fortsatt er skikkelig vinter og ingen forventninger om noe annet, samtidig som det blir stadig lysere og lysere, og sola begynner å varme. Mars er vekselvis enorme snødunger og smelting, og vi er lei av vinter selv om vinteren ikke er ferdig med oss. April er gammel hundemøkk, skitten gammel snø, masse vann, og verken fugl eller fisk. Grått og kjipt. Eneste lyspunktet er påskeferie, og bursdagen min i slutten av mars.

Kunne godt droppet hele mars og april for min del, og hatt februar helt fram til mai.

Sist redigert av My : 17-01-24 kl 10:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 11:20   #286
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vinter, og synes ofte februar er den beste måneden!

Men i dag har jeg brukt to timer på å komme meg til jobb i dag, fordi det tar sin tid å gå 1,5 km på ubrøytet gangsti mens det er tett snødrev, og så var det forsinkelser på t-banen. Litt irritert over at jeg kunne tatt hjemmekontor i dag, om ikke det var for et møte på ettermiddagen, som jeg uansett ikke rekker å være med på hele, fordi jeg må beregne god tid på hjemveien også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 15:41   #287
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg unner alle som liker vinter en fin og hvit vinter, jeg tar gjerne -3 og noen cm snø for laget #helgen. Men må mitt tettsted bli et snøhøl? Really? Vi som bor sydøst for hovedstaden, bor ikke her for snøens skyld (imho) så vi trenger ikke ta den fra de som liker sånt. Jeg (og katten min) er ikke laget for dette. Heldigvis på hjemmekontoret i dag, og kvinner meg opp til en firetimers økt med måking....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 16:17   #288
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri noe sinne kjørt i så dårlig føre som jeg har gjort i dag. Hjemmekontor som lærer liksom. Jeg HATER HATER HATER denne vinteren.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 17:59   #289
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag synes jeg en del av skolene kunne vurdert å gi elevene fri. Datteren min har brukt en evighet både til og fra skolen i dag, der de først så en film og en episode av Luksusfellen og det var hele dagen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 20:27   #290
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg unner alle som liker vinter en fin og hvit vinter, jeg tar gjerne -3 og noen cm snø for laget #helgen. Men må mitt tettsted bli et snøhøl? Really? Vi som bor sydøst for hovedstaden, bor ikke her for snøens skyld (imho) så vi trenger ikke ta den fra de som liker sånt. Jeg (og katten min) er ikke laget for dette. Heldigvis på hjemmekontoret i dag, og kvinner meg opp til en firetimers økt med måking....

Sydøst for hovedstaden her også. Jeg målte 75 cm med fluffy snø på verandaen og tilsvarende mye på taket. Det stakkars fuglebrettet utenfor kjøkkenvinduet har heldigvis tak. Der er det bare 40 cm sny. Fuglene har vett til å gjemme seg ser det ut til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 20:54   #291
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det blir enda morsommere når dere får plussgrader og mye regn på mandag. Da kommer dere til å savne snø og kulde.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 20:58   #292
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville langt foretrukket disse kundegradene (vi har vist 8-9 av dem nå, spå ingen ekstremkulde) fremfor det regnet vi skal få om noen dager, ja.

Nå har det glatte føret her kostet et liv (bil mot trailer i 70 sonen smeller hardt) så jeg sitter fortsatt på kontoret og venter på at veien skal åpne for normal ferdsel og køene løse seg opp. Det kan neppe bli like lange køer (det har vart siden 1430) bare av regn, sånn med mindre det smeller på samme strekning igjen selvsagt, men vanskelige kjøreforhold blir det utvilsomt. Godt jeg har mulgieht til hjemmekontor...

Gammel 17-01-24, 21:09   #293
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri sett aå mye snø som vi har nå. Jeg kam ikke huske så høye snøfonner er, vi har bodd her i snart 25 år. Regn på toppen av det her er ikke gøy. Da vurderer jeg hjemmekontor.

Jeg har vært heldig i dag. Ikke rammet av store forsinkelser i kollektivtrafikken. Andre har brukt vesentlig mye mer tid enn meg. Det beste for meg i dag hadde vært egen bil. Det er ikke bra. Det er færre som kjører, flere på hjemmekontor. De store veiene måkes og er farbare. Småveiene til bussene er det ikke. I tilleg dro jeg litt før rushen til og litt etter rushen hjem igjen.

Gammel 17-01-24, 21:48   #294
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

I dag synes jeg en del av skolene kunne vurdert å gi elevene fri. Datteren min har brukt en evighet både til og fra skolen i dag, der de først så en film og en episode av Luksusfellen og det var hele dagen.

Enig. På skolen til Storebror hadde de gitt elevene fri fra klokka 14 fordi de som leverer skolemat ikke hadde kommet seg frem. Jeg synes det er oppsiktsvekkende at de tenker det er greit at 13-15-åringer (som neppe hadde spist frokost) gikk uten mat fra 8-14.

At det skal regne etter helga orker jeg ikke forholde meg til.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 21:56   #295
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror det blir enda morsommere når dere får plussgrader og mye regn på mandag. Da kommer dere til å savne snø og kulde.

Det er jo ikke særlig kaldt nå. Selv liker jeg -15 mye bedre i januar enn +4. Problemet i dag var vel litt mye snø på en gang, men selve Haugen på gårdsplassen har vært høyere før her vi bor.

Gammel 17-01-24, 22:37   #296
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det blir sykt gøy. Topp humor. Gleder meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 22:49   #297
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja det blir sykt gøy. Topp humor. Gleder meg.

Ulempen med å være litt hovmodig er jo at jeg også skal forholde meg til det været. I Oslo. Søndag til tirsdag. Heldigvis har jeg allerede lagt bort planen om bil og flyttet togturen fem timer fram. I håp om å komme fram i tide…..

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 23:22   #298
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet. Jeg synes snø og kulde er vanvittig mye gøyere enn regn oppå snø. Nå misliker ikke jeg været slik det er nå, det er utrolig stilig ute. Og dempede lyder.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 23:37   #299
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Det blir ikke gøy. Det blir skader. I hopetall.

Gammel 18-01-24, 00:23   #300
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Ulempen med å være litt hovmodig er jo at jeg også skal forholde meg til det været. I Oslo. Søndag til tirsdag. Heldigvis har jeg allerede lagt bort planen om bil og flyttet togturen fem timer fram. I håp om å komme fram i tide…..

Hvis toget ditt går da....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.