|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgaveFuglane er gitt ut i 1957. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgaveDet går i retning av Aurora tror jeg - ikke helt sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgaveAurorabøkene er fine og veldig tidstypiske, syns jeg.
![]() |
#85 |
I mål
|
![]() Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave
Så spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave
Tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
flisespikker
|
![]() Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgaveAurorabøkene høres ut som et veldig godt utgangspunkt for å si noe om 60-tallet.
![]() |
#89 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norsk oppdiktet roman utgitt på 60-tallet til skoleoppgave60-tallet i litteraturen var mye ungdom, kvinner, arbeiderbevegelse, så Aurora eller en Vestly bok er veldig relevant, synes jeg. Og det kom vel et skift der i barnelitteraturen. Det at den speilet samtiden og de brytningene der, og at det ikke lenger bare var mor-far-barn-tradisjonell men også barnelitteraturens utvikling fra å ha vært veldig oppdragende og moraliserende til å speile barns liv og realisme, så og si. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|