|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvem er Lillebjørns Vinterbror?Noen teorier? Jeg gjetter at han selv er en av de to "brødrene", siden årets lengste natt stemmer med fødselsdatoen hans. Også lurer jeg på hvem den andre kan være, om han har sagt noe om det noen gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvem er Lillebjørns Vinterbror?Jeg får ikke lest hele artikkelen, men dette kommer som forhåndsvisning:
https://www.dagogtid.no/kultur/oslos...022.09b4f8f1d7
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvem er Lillebjørns Vinterbror?Jeg liker at så mange av Lillebjørns sanger handler om ekte mennesker og ekte hendelser.
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Hvem er Lillebjørns Vinterbror?Åh! Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Hvem er Lillebjørns Vinterbror?Men hvem er «Ei jente som jeg kjente»? Det har jeg alltid lurt på.
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvem er Lillebjørns Vinterbror?
I dokumentaren fikk jeg inntrykk av at det var hans (siste) kone? Han kjente henne, og skrev sangen, lenge før de ble gift (hun er datter av en god venn av ham), og han fikk ikke til å lage noe med navnet hennes (Mairead) i. Men det er mulig jeg misforstod.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-02-24 kl 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
Jeg også. Og jeg kjenner et stort vemod over at han nå er borte. Han evner å beskrive hendelser og øyeblikk i livet på en måte som er helt unik. Jeg lo godt i går etter å ha søkt opp den franske teksten i Paris, forresten. Jeg kan ikke fransk, og resultatet var en overraskelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
Ah. Det catchet ikke jeg fra dokumentaren, men det er jo i så fall veldig romantisk.
![]() |
|
|