|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu litt åpent hele døgnetSom hos My står vinduet i låst luftestilling og soverommet er i andre etasje og man trenger stige for å komme inn (og den må de i så fall ta med selv) så det er vi ikke bekymret for nei. Vi er heller ikke bekymret for at det kjøler ned resten av huset. Rommene på siden av er ikke kjølige og det er heller ikke gangen utenfor.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vindu litt åpent hele døgnetVindu i 2. etg og lås på vinduet. Aldri tenkt på innbrudd overhodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vindu litt åpent hele døgnet
Ja, det er det jeg prøvde si, som du klarte å oppsummere brilliant med én setning.
Jeg er virkelig null bekymret for innbrudd, men vi har innbruddssikring på vinduene. Det var her da vi kjøpte. Men vi bor i et veldig tettbefolket område, og det skulle godt gjøres at noen kunne bryte seg inn gjennom vinduet uten å bli oppdaget av naboer.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, det håper jeg virkelig ingen har. Men sånn generelt så skal det lønne seg å lufte mye med fullt åpent vindu og ikke ha åpent hele tiden når man ikke heller trenger kulden, har jeg lest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er det sikkert, men i praksis fungerer det ikke slik for oss i alle fall. Jeg kommer ikke på å gå inn på soverommet og vrenge opp vinduet før jeg skal legge meg. Og kommer heller ikke på å lukke det hver morgen. Og om det "lønner seg" eller ikke tror jeg er svært lite målbart, både når det gjelder energiforbruk og luftkvalitet. Så jeg ser ingen grunn til å lukke det. Vi har mye mer å hente på andre områder, når det gjelder strømforbruk.
![]() |
|
|