Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Blir kvalm ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 21:59   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir kvalm ...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det hjelper som regel lite å si noe, nei. Jeg har mer enn én gang i en slik sammenheng fått servert den slitne, urteite leksa om at "legen har sagt det er greit at jeg tar noen få røyk for å unngå stress og abstinenser, for det er jo enda verre for fosteret. Blablabla."

Den der har jeg også hørt, men jeg har snakket med jordmødre og sjekket det opp på internett og det der er en myte, en kvalm myte! Kanskje man trodde det før, men jordmorforeningen har gått ut og sagt at det skal være ENORMT gode grunner til at røyking skal være bedre for fosteret enn stresset ved røykeslutt. Moren skal omtrent være døden nær av abstinenser i så fall. Så når røykende gravide kommer med den leksa der, må jeg bare himle litt.

En ting jeg ikke skjønner er når de sier at de ikke klarer å slutte pga. abstinensene. Joda, jeg skjønner at det er vanskelig, men tror de barnet i magen ikke lider? Jeg mener; dersom min datter hadde en sykdom som gjorde at hun virkelig led, ville jeg tatt på meg hennes sykdom uten å mukke om jeg kunne slik at hun hadde blitt frisk. Det tror jeg alle mødre hadde gjort. Men hvorfor tenker de da ikke slik om fosteret i magen? Fosteret skal altså lide, fordi moren skal ha det godt og slippe abstinenser? Hvor er logikken her?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.