|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Fine dessertskåler/-glass?Er det noen som har, eller kjenner til, pene dessertskåler som er passe små til å lage porsjonsdessert i, for eksempel panna cotta? Jeg bruker noen ganger vinglass, men er litt dype til at det er praktisk å spise av dem. Skapplass er en veldig begrenset ressurs hos oss, så jeg vil helst ha noe som kan stables, altså ikke f.eks. skåler med stett (selv om jeg har sett mange pene sånne).
![]() |
#2 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Jeg har Iittala Kastehelmi til formålet, og de funker fjell. Pene er de også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Du har Iittala Tundra også, men dem har jeg ikke kjøpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Til slike typer dessert synes jeg det fungerer bra med vannglass, gjerne av tumbler-typen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?
Disse er jo kjempefine! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Jeg synes Rosendahls dessertskåler er enkle og fine. https://www.jernia.no/borddekking/se...4pk/p/14231951
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Takk for fine tips!
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Hos oss serveres panna cotta i vinglass kjøpt på Nille hvis eneste formål var å servere dessert i dem. De er tykke og ikke altfor dype.
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Om du vil gå på bruktjakt finner jeg ofte veldig mange kule glasskåler i bruktbutikker. Jeg liker spesielt dem med voldsomt boblemønster, som disse.
![]() |
#11 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Eg har desse frå Ikea som eg syns er fine kuvertglass til vatn. For et par år sidan oppdaga eg at dei også er suverene til porsjonsdessert! Billig, stablevennlige og fine.
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?De IKEA-glassene så jo helt perfekte ut i størrelsen. Kanskje vi trenger sånne!
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Vi serverer porsjonsdesserter i det som i sin tid ble kjøpt inn som stasglass for barn som er så små og vimsete at de kan finne på å rive dem ned, fordi de var så solide og tykke. Innser at de også vil være velegnet til formålet Tjorven skisserer, dersom det blir aktuelt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-03-24 kl 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?De IKEA-glassene har vi i by-hytta. Kjøpt som små vannglass, men viser seg at de er geniale til dessert (og som små boller til taco). Hjemme bruker vi noen små dessertskåler med stett som jeg i sin tid fikk av en gammel dame jeg kjente. Tipper de er fra 40-tallet, en gang det var vanligere å servere lite dessert ... Jeg synes moderne dessertskåler ofte blir for store.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Ikeaglassene ser superpraktiske ut! Og flott med masse tips, jeg ble inspirert til å søke rundt omkring på både brukte og nye greier. (Lurer igjen på om vi skal totalrenovere kjøkkenet og få plass til flere pene glass og skåler.
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Jeg bruker noen hetvinsglass funnet på loppis til dette. De er litt vide, ikke ulik disse.
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Jeg bruker disse fra pillivuyt , https://www.tilbords.no/kjokken/kjok...r-15-cl-4-stk/.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?
Akkurat de har jeg også! Fem stk! Kjøpt på brukthandel (en eller annen misjonsforening på Vestlandet).
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Fine dessertskåler/-glass?Hm, ja de kan jo faktisk stables. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|