Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17.mai-klær i varmen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-24, 08:21   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Her går alle mann alle i bunad og det kommer til å gå helt fint selv om det er skyfritt og varslet 24 grader. Jentene storgleder seg til årets eneste bunadsanledning og det skulle vært veldig mye varmere om de skulle droppet bunaden. Med vid understakk i sval bomull, knestrømper i steden for strømpebukse og selvsagt ingen trøye under skjorta eller jakke over, så blir dette et godt antrekk i dag. Mannen legger nok igjen ulljakke hjemme, men bruker skjorta, vesten og buksa.

Shorts på 17. mai, uansett type, hadde vært uaktuelt i min familie. Jeg tror ikke jentene hadde vist seg sammen med sin far offentlig på 17. mai hvis han hadde kledd på seg shorts. Hva man gjør i egen hage er noe helt annet, men for meg er shorts veldig rart i en høytidelig anledning. Jeg er kanskje litt gammeldags der.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-24, 21:52   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai-klær i varmen

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Shorts på 17. mai, uansett type, hadde vært uaktuelt i min familie. Jeg tror ikke jentene hadde vist seg sammen med sin far offentlig på 17. mai hvis han hadde kledd på seg shorts. Hva man gjør i egen hage er noe helt annet, men for meg er shorts veldig rart i en høytidelig anledning. Jeg er kanskje litt gammeldags der.

Det tror jeg du er ja. Jeg så flere menn i byen i dag med knelang dress-shorts, kortermet, hvit linskjorte med 17.maisløyfe på, og gjerne hatt i tillegg. Veldig sommerpyntet og festfint. Jeg synes uansett det er ufint å rakke ned på andres antrekk når de åpenbart har pyntet seg, fordi de ikke har pyntet seg riktig. Den slags snobberi er mer uaktuelt i min familie enn å gå i shorts.

Ellers, ingen i shorts her, datter i bunad, svigerfar og min sønn i dress (dvs de byttet begge til shorts etter at vi kom hjem), meg og svigermor i kjoler. Mannen havnet på sykehuset med sprukken blindtarm og pyntet seg i sykehusskjorte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.