Sv: Karens of the world - si fra!
Det med å si ifra er jo ikke bare for å påpeke "feil" andre gjør, det kan jo like gjerne være "sånn gjør vi det
her/ vi skal ikke gå over den tomta der / vi kan ikke parkere der" osv.
Et meget banalt eksempel hjemmefra: Vi var plutselig masse folk hjemme hos oss, mellom 4 og 80 eller så, det var fint vær og verandaliv og en kunne gå ut og inn. Jeg laget en massiv balje med vaffelrøre, og sa at "gi de grå asjettene til ungene - de grå - (de kostet en slikk og ingenting på loppemarked for noen år siden. Vi var så mange at jeg måtte finne serviset vi fikk i bryllupsgave og, og en asjett koster i alle fall 400 kr. Ikke egnet til å løpe rundt med. Og likevel lå de og fløt i hagen etter hvert. Og slik synes jeg ofte det blir - kanskje en må finne strengestemmen? Vi har en utebod vi ikke vil ha barn i, der vi kan ha alt fra tapetkniver, white spirit, vinkelsag, alt etter hva vi har slags prosjekter gående. Jeg sier alltid at dit skal vi ikke, men jeg har mang en gang plukket unger ut fra boden. Så å si ifra på en pen måte er kanskje ikke nok? Eller omgåes jeg sløve folk? 
Banale eksempler her altså, men det er interessant hva andre opplever? Hører folk på hva dere sier?
|